FIA ujawnia decyzje najnowszej Komisji F1 2022

W najbliższy piątek FIA przedstawiła raport z czwartej i ostatniej komisji sezonu.

opublikowany 18/11/2022 à 18:09

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

FIA ujawnia decyzje najnowszej Komisji F1 2022

FIA i F1 wydały werdykt po swoim ostatnim spotkaniu w sezonie. ©DPPI/A. Wincenty

Dzień Komisji F1 na marginesie ostatniego Grand Prix sezonu w Abu Zabi. W menu tego ostatniego spotkania: przyszłość F1, podgrzewane koce, a nawet ewolucja DRS. Oto podsumowanie!

Przegląd procesów regulacyjnych i sądowych

Nie jest to zmiana na rok 2023, ale na rok 2024. Komisja potwierdziła, że ​​FIA ​​zamierza „ dokona kompleksowego przeglądu Regulaminu sportowego na rok 2024 w ramach swojego stałego zaangażowania w ewolucję swoich procesów regulacyjnych „. Podczas tego przeglądu skonsultowane zostaną konsultacje z FOM (zarządem Fomula One) i zespołami. Czekamy na pierwsze wyniki” do kwietnia 2023 r » . Ze swojej strony FIA przeprowadzi ogólny przegląd swojego procesu sądowego również na rok 2024.

Zaktualizowano prowadzenie na mokrej nawierzchni

Po otrzymaniu różnych opinii dotyczących bardzo słabej widoczności na mokrej nawierzchni w nowych jednomiejscowych pojazdach, FIA rozpoczęła badania mające na celu zmniejszenie rozprysków wody w przypadku wystąpienia tej ekstremalnej sytuacji. Badanie koncentruje się na pięciu różnych punktach:

  • Wdrożenie standardowego zestawu nadwozia, mającego na celu wyeliminowanie wystających elementów podczas jazdy po mokrej nawierzchni ze zmniejszonymi owiewkami nad kołami (nadkolami).
  • Zrozumienie objętości wody zasysanej przez tunele o płaskim dnie, aby zrozumieć jej znaczenie i konsekwencje.
  • Upewnij się, że konstrukcja nie koliduje nadmiernie ze zmianą opon podczas postojów.
  • Poszukaj innych ulepszeń, takich jak dodatkowe światła poprawiające widoczność.
  • Urządzenia należy instalować wyłącznie przed wyścigiem lub podczas wywieszenia czerwonej flagi ze względu na ekstremalnie mokrą pogodę.

Kary silnikowe

Trwają dyskusje na temat tego, aby system kar na starcie był bardziej odstraszający i uniemożliwiał drużynom dobrowolne podejmowanie sankcji.

Koce do podgrzewania opon

Celem FIA i FOM pozostaje trwałe usunięcie koców grzewczych w 2024 r. Komisja zdecydowała się jednak przełożyć jakąkolwiek ostateczną decyzję do lipca 2023 r. po dyskusjach i różnych opiniach pilotów ”, aby zebrać dodatkowe dane i uzyskać więcej informacji zwrotnych na temat badań, aby móc w pełni wyciągnąć wnioski.

Korzystanie z DRS-a

Komisja zatwierdziła propozycję próby zbliżenia peletonu w celu zacieśnienia wyścigów poprzez przyspieszenie aktywacji DRS od zakończenia pierwszego okrążenia wyścigu (w tym sprintu) lub od ponownego uruchomienia po interwencji samochodu bezpieczeństwa. Rozwiązanie będzie testowane podczas każdego Sprintu w 2023 roku z myślą o jego wprowadzeniu na stałe w roku 2024.

Parc Fermé na weekendy sprinterskie

Odbyły się dyskusje na temat aktualizacji mającej na celu uproszczenie procesu Parku Zamkniętego w weekendy obejmujące wyścig sprinterski.

Odszkodowanie w razie wypadku

FIA informuje, że osiągnięto porozumienie w sprawie uproszczenia kwestii odszkodowań za szkody powstałe w wyniku zdarzeń mających miejsce podczas Wyścigów Sprinterskich. Zamiast prosić o zwrot pieniędzy, zespoły będą dysponować stałą kwotą w każdy weekend sprintu. Alokacja wzrośnie zatem ze 150.000 300.000 do 2023 XNUMX euro od XNUMX r.

Przepisy techniczne i finansowe

Drobne zmiany w regulaminie technicznym i finansowym na rok 2023 zostały jednogłośnie przyjęte. Ponadto sfinalizowano regulacje wprowadzające dodatkowe, bardziej rygorystyczne wymagania dotyczące wytrzymałości pałąków, które zostaną wprowadzone w 2024 roku.

Pełny raport

CZYTAJ TAKŻE > Incydenty na Suzuce: FIA rozpoznaje, że dźwig wjechał zbyt wcześnie i ogłasza środki zaradcze

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)