FIA i Ferrari osiągają prywatne, tajne porozumienie w sprawie włoskiego silnika

Wiele wątpliwości budziło legalność boostera Scuderii w zeszłym roku.

opublikowany 28/02/2020 à 18:53

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

FIA i Ferrari osiągają prywatne, tajne porozumienie w sprawie włoskiego silnika

Do zimowych testów w 10 roku pozostało 2020 wielkich minut, kiedy FIA przesłała księżycowy komunikat prasowy przejrzysty jak kryształ. 

Dowiadujemy się, że organ zarządzający przeprowadził szereg „ bardzo dogłębne analizy techniczne » o działaniu układu napędowego Stabilny Ferrari, nie precyzując, która wersja włoskiego silnika była przedmiotem tego szczegółowego śledztwa federalnego i w jakim kontekście. 

Ostatecznie obie strony „ osiągnął porozumienie » którego szczegóły pozostaną tajemnicą. Zagadkowa wiadomość FIA precyzuje dalej, że szereg „ zobowiązania techniczne mające na celu poprawę monitorowania wszystkich silników Formuła 1 » na temat przyszłych sezonów zostały podjęte. 

Ferrari pomoże także FIA ​​w „ w innych misjach regulacyjnych w Formule 1, a także w działalności badawczej dotyczącej biopaliw i emisji CO2 ". 

Skontaktowano się z AUTOtygodniowoScuderia wyjaśniła, że ​​był to „ stara sprawa » co nie dotyczyło śmigła 2020.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku utrzymywały się wątpliwości co do legalności silnika Ferrari w drugiej połowie sezonu. Niektórzy podejrzewali, że włoski zespół obchodził przepływomierz monitorujący przestrzeganie limitu przepływu paliwa, ustalonego na 100 kg na godzinę.

Sprytnie prosząc o wyjaśnienie tej wrażliwej cechy hybryd V6 z turbodoładowaniem, czerwony Byk zmusił FIA do stanowienia prawa, wysyłając szereg dyrektyw technicznych. Max Verstappen wprost oskarżył Scuderię o oszustwo po porażce w występach Scuderii zarejestrowanych po opublikowaniu federalnych wezwań do porządku. 

Rywale Maranello nie złożyli żadnej oficjalnej skargi, ale części układu paliwowego trzech samochodów, w tym Ferrari i Haas napędzane przez Ferrari, zostały przejęte przez władze federalne po Grand Prix Brazylii, aby zapewnić zgodność wszystkich systemów z prawem. 

Czy to prywatne i tajne porozumienie jest konsekwencją tego śledztwa? Czy FIA odkryła nieprawidłowości lub sporne procesy we włoskim śmigle? W każdym razie rozumiemy, że alternatywa dla tego kompromisu wprowadziłaby obie strony na terytorium prawne. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)