FIA zakazuje kierowcom zatrzymywania się w alei serwisowej

Po kontrowersjach wokół blokad podczas kwalifikacji w Meksyku FIA zdecydowała się działać, zabraniając kierowcom dobrowolnego zwalniania lub zatrzymywania się w alei serwisowej przed GP Brazylii.

opublikowany 03/11/2023 à 14:58

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

FIA zakazuje kierowcom zatrzymywania się w alei serwisowej

Kierowcy nie będą już mieli prawa dobrowolnie zwalniać w depot © DPPI

Scena ta zaczęła zbyt często powracać na naszych ekranach i zaczęła denerwować pilotów i widzów. Podczas kilku wyścigów kilku kierowców – jeśli nie prawie wszyscy – pozwoliło sobie na zwolnienie, a nawet zatrzymanie się w alei serwisowej podczas kwalifikacji. Cel: pozostawić wystarczająco dużo miejsca z samochodem z przodu, aby nie było przeszkód. Bezpośrednia konsekwencja zasady wprowadzonej w połowie sezonu, zgodnie z którą kierowcy muszą teraz dotrzymywać maksymalnego czasu okrążenia wyjazdowego z boksów, aby uniknąć korków w ostatnim sektorze.

W zeszłym tygodniu w Meksyku zjawisko blokowania pasa serwisowego osiągnęło punkt kulminacyjny, powodując prawdziwy korek na wyjściu z boksów. Niektórzy piloci, w tym Max Verstappen, zostało objęte dochodzeniem przez komisarzy w związku z tą sytuacją, bez poniesienia żadnej kary. Aby zapobiec powtórzeniu się tej sceny, FIA objęła prowadzenie, wprowadzając nowy przepis obowiązujący podczas Grand Prix Brazylii w ten weekend.

Wskazują na to zaktualizowane wytyczne przekazane pilotom „zgodnie z artykułem 33.4 Regulaminu Sportowego Formuła 1kierowcom nie wolno niepotrzebnie zwalniać, co obejmuje także zatrzymywanie samochodu w depot » podczas kwalifikacji do Grand Prix i podczas Sprint Shootout.

Kierowcy mogli zwolnić po włączeniu świateł wyjazdowych z boksów

Zmienione zasady opublikowane dla rundy brazylijskiej dodają to „kierowcy mogą stworzyć przerwę pomiędzy światłami przy wyjściu z boksów a linią SC2 (samochodu bezpieczeństwa 2)”, który znajduje się przy wyjściu z trzeciego zakrętu na torze Interlagos. „Każdy kierowca, który chce to zrobić, musi jechać jak najdalej w lewo, aby inni kierowcy mogli go wyprzedzić po prawej stronie drogi wyjazdowej z pit-stopu”, określa FIA.

Zobaczmy teraz, czy ta nowa zasada rozwiązuje problem, jaki stworzyła… inna zasada wprowadzona kilka miesięcy wcześniej. Odpowiedź w najbliższy piątek – wymagany format sprintu – w celu zakwalifikowania się do Grand Prix Brazylii o godzinie 19:XNUMX.

CZYTAJ TAKŻE > Nadmierne zużycie podłóg: kolejne dyskwalifikacje w Brazylii?

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz