FIA rozpoczyna szczegółową analizę kontrowersyjnego finału GP w Abu Zabi

FIA przeanalizuje sekwencję wydarzeń pomiędzy 53. a 57. okrążeniem Grand Prix Abu Zabi, kiedy Michael Masi wznowił wyścig na jedno okrążenie, nie czekając, aż spóźnialscy dołączą do peletonu w ramach reżimu neutralizacji.

opublikowany 15/12/2021 à 21:06

Medhiego Casauranga

2 Zobacz komentarze)

FIA rozpoczyna szczegółową analizę kontrowersyjnego finału GP w Abu Zabi

Grand Prix Abu Zabi 2021 zostało wznowione na ostatnim okrążeniu. © Florent Gooden / DPPI

Na zakończenie Rady Światowej, która odbyła się w środę, 15 grudnia w Paryżu, Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) opublikowała komunikat prasowy poświęcony wynikowi Grand Prix Abu Zabi 2021.

Zanim przejdziemy dalej, konieczne jest krótkie przypomnienie faktów: na 53. okrążeniu Nicholas Latifi Wyślij to Williams o szynę na zakręcie 14. Na tor wysłano samochód bezpieczeństwa, aby oczyścić gruz i wrak Kanadyjczyka. czerwony Byk appelle Max Verstappen w boksie, żeby założyć mu miękkie opony Mercedes, wierząc w przybycie w reżimie neutralizacji lub przynajmniej bez modyfikacji stanowisk za SC, odchodzi Lewis Hamilton kontynuuj jazdę z założonymi twardymi oponami.

Kierunek wyścigu wskazuje w pierwszej kolejności, że spóźnialscy rozproszeni pomiędzy dwoma kierowcami rywalizującymi o tytuł pozostaną na swoich miejscach, przed cofnięciem tej decyzji i zezwoleniem na podział pięciu jednomiejscowych samolotów dojechać na tył peletonu i tym samym stworzyć kuszącą perspektywę bezpośredniego pojedynku pomiędzy Holendrem Red Bullem a Anglikiem Mercedesem.

Dodatkowo zdecydowano i skutecznie wznowiono Grand Prix na ostatnim okrążeniu, bez czekania, aż wspomniani spóźnialscy dogonią peleton, co zgodnie z regulaminem miałoby nastąpić na kolejnym okrążeniu. Gdyby dyrektor wyścigu FIA Michael Masi postępował zgodnie ze zwykłą procedurą, wyścig zakończyłby się za samochodem bezpieczeństwa. Wystarczająco, żeby wywołać gniew Toto Wolff i jego ludzie, którzy wnieśli roszczenie, odrzucony przez kolegium komisarzy w niedzielny wieczór. Mercedes może nadal kwestionować decyzję komisarzy do władz sportowych do czwartku 16 grudnia po południu.

Kilka dni po tym bezprecedensowym w historii wyniku Formuła 1, FIA opublikowała zatem długi komunikat prasowy, którego główne części przetłumaczyliśmy dla Państwa.

„Okoliczności związane z użyciem samochodu bezpieczeństwa po incydencie z udziałem kierowcy Nicholasa Latifiego oraz komunikacja między Kierownictwem Wyścigu FIA a zespołami wywołały w szczególności znaczące nieporozumienia i reakcje ze strony zespołów, kierowców i kibiców, co było argumentem, który obecnie psuje wizerunek Mistrzostw i świętowanie pierwszego tytułu Mistrza Świata Kierowców zdobytego przez Maxa Verstappena i ósmego z rzędu tytułu Mistrza Świata Konstruktorów zdobytego przez Mercedesa.

Po przedstawieniu raportu na temat przebiegu wydarzeń, które miały miejsce po incydencie na 53. okrążeniu Grand Prix i kierując się ciągłym pragnieniem poprawy, Prezydent FIA Jean Todt zaproponował Światowej Radzie Sportów Motorowych, aby A. Teraz odbędzie się szczegółowa analiza mająca na celu wyjaśnienie przyszłości ze wszystkimi zaangażowanymi stronami.

Kwestia ta zostanie omówiona i poruszona ze wszystkimi zespołami i kierowcami, aby wyciągnąć wnioski z tej sytuacji i zapewnić uczestnikom, mediom i kibicom większą jasność co do obowiązujących przepisów, aby zachować konkurencyjny charakter naszego sportu, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo kierowcom i urzędnikom. Z tej analizy może skorzystać nie tylko F1, ale także, szerzej, wszystkie inne mistrzostwa FIA. W następstwie tej prezentacji i dogłębnej dyskusji Rada Światowa zdecydowała jednomyślnie poprzeć propozycję Prezydenta. »

Inicjatywa ta, wychodząca z najwyższego szczebla decyzyjnego w sportach motorowych, a mianowicie ze stanowiska Prezydenta FIA zajmowanego przez Jeana Todta, powinna umożliwić identyfikację i zebranie wszelkich komentarzy i przydatnych informacji zwrotnych. „przed rozpoczęciem sezonu 2022”.

W ten sposób wydaje się, że FIA ​​zdała sobie sprawę z niegodziwości procedury dotyczącej samochodu bezpieczeństwa w Abu Zabi. Czy byłoby to przyznaniem się do porażki?

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

16 o 12:2021

Dlaczego nie zastosować czerwonej flagi? Czy w związku z tym nie znajdziemy któregoś dnia Michaela MASSI w Red Bull Racing… za usługi wyświadczone po wysłaniu Hamiltona do rzeźni, umożliwiając w ten sposób pierwszą koronację Maxa VERSTAPPENA?

DANIELA MEYERSA

15 o 12:2021

To minimum! Do widzenia, panie Massi. Przypominamy, że niemiecki zespół ma czas do czwartkowego wieczoru na potwierdzenie tej decyzji, a w ten sam czwartkowy wieczór odbędzie się tradycyjna gala zakończenia roku FIA. Mercedes nie zaprezentował dziś swoich jednomiejscowych samochodów Formuły 1 i Formuły E do zdjęcia robionego co roku ze wszystkimi maszynami biorącymi udział w Mistrzostwach Świata FIA. Najgorsze jest to, że należy się bać.

Aby napisać komentarz