Zmiana nastąpiła po tym, jak skierowany ku górze tylny wydech RS18 wywołał powszechną reakcję podczas zimowych testów. Konstrukcja jest wyraźnie zamierzona, o czym świadczy obecność żaroodpornego materiału na dolnej klapce płetwy.
Renault szybko obronił swoją koncepcję, wyjaśniając, że wydech mieści się w granicach określonych przepisami technicznymi. FIA nie twierdzi inaczej, ale Whiting chce zapobiec powrotowi koncepcji podobnych do tych z dmuchanymi dyfuzorami, które wstrząsnęły końcem ery wolnossących silników V8 i skłoniły organ zarządzający do interwencji.
« W zeszłym roku trochę martwiliśmy się wydmuchanym wydechem, ponieważ w tym obszarze można było uzyskać pewne korzyści dzięki żeberkom umieszczonym 150 mm niżej niż w sezonie 2016, Whiting powiedział podczas sesji medialnej z prasą brytyjską, w komentarzach przekazanych przez Crash.net.
Dlatego umieściliśmy wydech na środku pod minimalnym kątem, ale potem zespołom udało się zbudować „małpie siedzenia” i tego typu urządzenia, których zakazaliśmy, zmieniając w tym sezonie zasady dotyczące nadwozia. Zawsze jednak istnieje niewielka szansa i wiesz, jak działają zespoły: gdy tylko im coś odbierzesz, próbują odzyskać 10%, aby móc to dalej wykorzystywać.
Myślę (Renault) uzyskają minimalne korzyści z tej koncepcji i nie widzę żadnego problemu z ich projektem, o ile mamy pewność, że nie używają żadnego niezwykłego trybu silnika, żadnego trybu, który nie byłby normalny. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)