FIA ostrzega przed używaniem nietypowych trybów pracy silnika

Charlie Whiting, dyrektor wyścigowy i menedżer techniczny FIA, ostrzegł zespoły Formuły 1, aby nie uciekały się do nietypowych trybów pracy silnika w celu uzyskania korzyści aerodynamicznych, potwierdzając jednocześnie legalność dmuchanego tylnego skrzydła widocznego w nowym Renault.

opublikowany 15/03/2018 à 18:10

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

FIA ostrzega przed używaniem nietypowych trybów pracy silnika

Zmiana nastąpiła po tym, jak skierowany ku górze tylny wydech RS18 wywołał powszechną reakcję podczas zimowych testów. Konstrukcja jest wyraźnie zamierzona, o czym świadczy obecność żaroodpornego materiału na dolnej klapce płetwy.

Renault szybko obronił swoją koncepcję, wyjaśniając, że wydech mieści się w granicach określonych przepisami technicznymi. FIA nie twierdzi inaczej, ale Whiting chce zapobiec powrotowi koncepcji podobnych do tych z dmuchanymi dyfuzorami, które wstrząsnęły końcem ery wolnossących silników V8 i skłoniły organ zarządzający do interwencji.

« W zeszłym roku trochę martwiliśmy się wydmuchanym wydechem, ponieważ w tym obszarze można było uzyskać pewne korzyści dzięki żeberkom umieszczonym 150 mm niżej niż w sezonie 2016, Whiting powiedział podczas sesji medialnej z prasą brytyjską, w komentarzach przekazanych przez Crash.net.

Dlatego umieściliśmy wydech na środku pod minimalnym kątem, ale potem zespołom udało się zbudować „małpie siedzenia” i tego typu urządzenia, których zakazaliśmy, zmieniając w tym sezonie zasady dotyczące nadwozia. Zawsze jednak istnieje niewielka szansa i wiesz, jak działają zespoły: gdy tylko im coś odbierzesz, próbują odzyskać 10%, aby móc to dalej wykorzystywać.

Myślę (Renault) uzyskają minimalne korzyści z tej koncepcji i nie widzę żadnego problemu z ich projektem, o ile mamy pewność, że nie używają żadnego niezwykłego trybu silnika, żadnego trybu, który nie byłby normalny. »

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)