FIA zmienia lokalizację siatki po karach dla Ocona i Alonso

Aby zmniejszyć ryzyko kar po tych nałożonych na Estebana Ocona i Fernando Alonso, FIA zdecydowała się zmienić lokalizację pól startowych.

opublikowany 30/03/2023 à 09:52

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

FIA zmienia lokalizację siatki po karach dla Ocona i Alonso

W Arabii Saudyjskiej Fernando Alonso został ukarany karą za złe ustawienie się na starcie. ©DPPI

Wygląda na to, że głosy pilotów zostały usłyszane. Po dwóch Grand Prix w tym roku tylu kierowców zostało ukaranych za niewłaściwą pozycję na starcie: Esteban Ocon w Bahrajnie i Fernando Alonso W Arabii Saudyjskiej. Kary uważane za zbyt surowe (5 sekund) przez większość osobistości na padoku, które uważają, że być może należy zmienić sytuację.

Pod koniec zawodów w Arabii Saudyjskiej George Russell, prezes Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix (GPDA), nie zawahał się krytycznie odnieść do tych ostatnich decyzji. „ Mam wrażenie, że niektóre z tych sankcji były nieco zbyt drastyczne– zwierzył się pilot Mercedes. Myślę, że trzeba zachować odrobinę zdrowego rozsądku. Myślę, że'[alonso] był trochę w lewo [na początku]ale nic na tym nie zyskał. Być może pięć sekund kary to za dużo. »

FIA podejmuje działania

W obliczu tej sytuacji FIA zdecydowała się działać w kierunku kierowców. Rzeczywiście, nowe lokalizacje pól startowych zostaną przetestowane przed Grand Prix Australii w Melbourne w ten weekend.

W ten sposób na australijskiej ziemi do lokalizacji dodano dwie białe linie umieszczone pośrodku, aby piloci mogli lepiej odnaleźć drogę po powrocie do nich. Dodatkowo zostały powiększone o 20 centymetrów, co widać w poniższym tweecie naszego kolegi Alberta Fabregi. Wreszcie żółta linia z przodu jest teraz szersza.

Biorąc pod uwagę wszystkie te modyfikacje, logicznym celem FIA jest pomoc kierowcom w lepszym odnalezieniu drogi po powrocie na pole startowe. Prawdą jest, że wraz z dodaniem aureoli pojawienie się 18-calowych opon lub nawet rozmiaru F1 którego liczba stale rośnie, widoczność stała się problematyczna dla pilotów. Pomocna dłoń bardzo dobrze lub prawie przyjęta przez Fernando Alonso.

« Linia centralna? Nie sądzę (że ona pomoże) odkąd przybyłeś na miejsce, patrząc na boki, a nie do przodu, podkreślił Hiszpan, przede wszystkim szczęśliwy, że wprowadzono modyfikacje mające na celu rozwiązanie problemu. Te 20 centymetrów pomoże (...) Nikt nie chce być karany za odejście.

Myślę, że FIA ​​nie chce mieć z tym żadnych problemów, ponieważ nie można uzyskać przewagi w zakresie osiągów, o ile jej nie przekroczy się (Lokalizacja). »

Czas pokaże, czy ta aktualizacja pozwoli graczom uniknąć nowych sankcji.

CZYTAJ TAKŻE > Russell krytykuje FIA ​​i jej „zbyt ekstremalne” kary

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz