Wygląda na to, że głosy pilotów zostały usłyszane. Po dwóch Grand Prix w tym roku tylu kierowców zostało ukaranych za niewłaściwą pozycję na starcie: Esteban Ocon w Bahrajnie i Fernando Alonso W Arabii Saudyjskiej. Kary uważane za zbyt surowe (5 sekund) przez większość osobistości na padoku, które uważają, że być może należy zmienić sytuację.
Pod koniec zawodów w Arabii Saudyjskiej George Russell, prezes Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix (GPDA), nie zawahał się krytycznie odnieść do tych ostatnich decyzji. „ Mam wrażenie, że niektóre z tych sankcji były nieco zbyt drastyczne– zwierzył się pilot Mercedes. Myślę, że trzeba zachować odrobinę zdrowego rozsądku. Myślę, że'[alonso] był trochę w lewo [na początku]ale nic na tym nie zyskał. Być może pięć sekund kary to za dużo. »
FIA podejmuje działania
W obliczu tej sytuacji FIA zdecydowała się działać w kierunku kierowców. Rzeczywiście, nowe lokalizacje pól startowych zostaną przetestowane przed Grand Prix Australii w Melbourne w ten weekend.
W ten sposób na australijskiej ziemi do lokalizacji dodano dwie białe linie umieszczone pośrodku, aby piloci mogli lepiej odnaleźć drogę po powrocie do nich. Dodatkowo zostały powiększone o 20 centymetrów, co widać w poniższym tweecie naszego kolegi Alberta Fabregi. Wreszcie żółta linia z przodu jest teraz szersza.
Australijskie kajetyny spożywcze są o około 20 cm dłuższe.
Pola startowe w Australii są teraz szersze o 20 cm. # f1 #AustralianGP
📸 @PressRacing pic.twitter.com/Mc8ZbJKzfN- Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 30 marca 2023 r.
Biorąc pod uwagę wszystkie te modyfikacje, logicznym celem FIA jest pomoc kierowcom w lepszym odnalezieniu drogi po powrocie na pole startowe. Prawdą jest, że wraz z dodaniem aureoli pojawienie się 18-calowych opon lub nawet rozmiaru F1 którego liczba stale rośnie, widoczność stała się problematyczna dla pilotów. Pomocna dłoń bardzo dobrze lub prawie przyjęta przez Fernando Alonso.
« Linia centralna? Nie sądzę (że ona pomoże) odkąd przybyłeś na miejsce, patrząc na boki, a nie do przodu, podkreślił Hiszpan, przede wszystkim szczęśliwy, że wprowadzono modyfikacje mające na celu rozwiązanie problemu. Te 20 centymetrów pomoże (...) Nikt nie chce być karany za odejście.
Myślę, że FIA nie chce mieć z tym żadnych problemów, ponieważ nie można uzyskać przewagi w zakresie osiągów, o ile jej nie przekroczy się (Lokalizacja). »
Czas pokaże, czy ta aktualizacja pozwoli graczom uniknąć nowych sankcji.
CZYTAJ TAKŻE > Russell krytykuje FIA i jej „zbyt ekstremalne” kary
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)