Główne zjawisko nowych jednomiejscowych samochodów, morświny, zostanie sprawdzone przez FIA i jej zespoły medyczne. W weekend w Azerbejdżanie zjawisko odbicia było bardzo widoczne i wielu pilotów skarżyło się na ból pleców, np. Lewis Hamilton zdyszany po przybyciu Grand Prix na ulice Baku. Następnie zespoły zasięgnęły opinii Federacji, aby można było podjąć środki w tej sprawie i dla dobra wszystkich. Po wysłuchaniu organ zarządzający zdecydował się podjąć działania, powołując się na względy bezpieczeństwa.
« Po 8e runda mistrzostw świata Formuła 1 FIA tego sezonu, podczas którego występuje zjawisko oscylacji aerodynamicznych (morświn) nowej generacji samochodów Formuły 1 i jej wpływ w trakcie i po wyścigu na kondycję fizyczną kierowców po raz kolejny był widoczny, FIA jako organ zarządzający sportem zdecydowała, że w interesie bezpieczeństwa, konieczna jest interwencja i zażądanie od zespołów wprowadzenia niezbędnych dostosowań w celu ograniczenia lub wyeliminowania tego zjawiska, " możemy przeczytać w komunikacie prasowym FIA.
W tym celu FIA opublikowała dyrektywę techniczną „ aby zapewnić zespołom wskazówki dotyczące środków, jakie FIA zamierza podjąć, aby rozwiązać problem „. Środki te obejmują:
1. Dokładniejsze zbadanie podłogi, zarówno pod kątem jej konstrukcji, jak i zaobserwowanego zużycia.
2. Określenie wartości, opartej na przyspieszeniu pionowym samochodu, która będzie stanowić ilościową granicę dopuszczalnego poziomu oscylacji pionowych. Dokładny wzór matematyczny na ten pomiar jest nadal analizowany przez FIA, a zespoły Formuły 1 zostały zaproszone do udziału w tym procesie.
Oprócz środków krótkoterminowych FIA „ zwoła spotkanie techniczne z zespołami w celu określenia środków, które w średnioterminowej perspektywie zmniejszą skłonność samochodów do występowania takich zjawisk. »
CZYTAJ TAKŻE > Pomiędzy pompowaniem a jazdą za tyłem kierowcy mają pełne plecy
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
DANIELA MEYERSA
17 o 06:2022
Ok, to dla bezpieczeństwa i to dobrze, ale to także (przede wszystkim?) wyrównanie w dół, nigdy bym nie pomyślał, że doświadczę czegoś takiego w F1!