FIA podejmuje działania mające na celu ograniczenie morświnów

Po prośbach różnych zespołów, zwłaszcza Mercedesa, FIA poinformowała, że ​​ze względów bezpieczeństwa podjęła działania mające na celu ograniczenie morświnów.

opublikowany 16/06/2022 à 18:28

Gonzalo Forbes

1 Zobacz komentarze)

FIA podejmuje działania mające na celu ograniczenie morświnów

W Azerbejdżanie morświny były rażące w przypadku niektórych jednomiejscowych samolotów. ©DPPI/F. Dobry

Główne zjawisko nowych jednomiejscowych samochodów, morświny, zostanie sprawdzone przez FIA i jej zespoły medyczne. W weekend w Azerbejdżanie zjawisko odbicia było bardzo widoczne i wielu pilotów skarżyło się na ból pleców, np. Lewis Hamilton zdyszany po przybyciu Grand Prix na ulice Baku. Następnie zespoły zasięgnęły opinii Federacji, aby można było podjąć środki w tej sprawie i dla dobra wszystkich. Po wysłuchaniu organ zarządzający zdecydował się podjąć działania, powołując się na względy bezpieczeństwa.

« Po 8e runda mistrzostw świata Formuła 1 FIA tego sezonu, podczas którego występuje zjawisko oscylacji aerodynamicznych (morświn) nowej generacji samochodów Formuły 1 i jej wpływ w trakcie i po wyścigu na kondycję fizyczną kierowców po raz kolejny był widoczny, FIA jako organ zarządzający sportem zdecydowała, że ​​w interesie bezpieczeństwa, konieczna jest interwencja i zażądanie od zespołów wprowadzenia niezbędnych dostosowań w celu ograniczenia lub wyeliminowania tego zjawiska, " możemy przeczytać w komunikacie prasowym FIA.

W tym celu FIA opublikowała dyrektywę techniczną „ aby zapewnić zespołom wskazówki dotyczące środków, jakie FIA ​​zamierza podjąć, aby rozwiązać problem „. Środki te obejmują:

1. Dokładniejsze zbadanie podłogi, zarówno pod kątem jej konstrukcji, jak i zaobserwowanego zużycia.

2. Określenie wartości, opartej na przyspieszeniu pionowym samochodu, która będzie stanowić ilościową granicę dopuszczalnego poziomu oscylacji pionowych. Dokładny wzór matematyczny na ten pomiar jest nadal analizowany przez FIA, a zespoły Formuły 1 zostały zaproszone do udziału w tym procesie.

Oprócz środków krótkoterminowych FIA „ zwoła spotkanie techniczne z zespołami w celu określenia środków, które w średnioterminowej perspektywie zmniejszą skłonność samochodów do występowania takich zjawisk. »

CZYTAJ TAKŻE > Pomiędzy pompowaniem a jazdą za tyłem kierowcy mają pełne plecy

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

17 o 06:2022

Ok, to dla bezpieczeństwa i to dobrze, ale to także (przede wszystkim?) wyrównanie w dół, nigdy bym nie pomyślał, że doświadczę czegoś takiego w F1!

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024