FIA wycofuje standardowe układy hamulcowe na rok 2021

Federacja chce dać sobie więcej czasu na wybór jednego dostawcy elementów układu hamulcowego i materiałów ciernych. 

 

opublikowany 27/09/2019 à 09:49

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

FIA wycofuje standardowe układy hamulcowe na rok 2021

Po skrzyniach biegów, hamulce. W piątek FIA ogłosiła, że ​​zawiesiła oficjalne zaproszenie do składania ofert na wprowadzenie standardowych elementów układu hamulcowego jednomiejscowych samochodów na rok 2021. 

Dążąc do standaryzacji, organ regulacyjny ogłosił pod koniec kwietnia zaproszenie do składania wniosków w celu znalezienia jednego dostawcy klocków, tarcz, zacisków, głównego cylindra i układu hamulcowego typu „by-wire” (hamulce sterowane).elektroniczny). . 

Kilka stajni, Ferrari na czele, od tego czasu nadal wypowiadają się przeciwko standaryzacji pożądanej przez organ regulacyjny. W obliczu tego kolejnych zrzeczeń można by sądzić, że procarze wygrali nową bitwę, jednak krążą pogłoski, że odwołanie jest wynikiem kłótni pomiędzy dwoma dostawcami hamulców dla padoku: francuskim Carbone Industrie i włoskim Brembo, które wcześniej wstępnie wybrane przez FIA. 

« Aby umożliwić dalszą analizę wydajności F1 2021 w realnych warunkach FIA podjęła decyzję o przesunięciu potencjalnego wprowadzenia jednego dostawcy elementów układu hamulcowego i materiałów ciernych, organ uzasadnił w komunikacie prasowym.

Zmiany regulacyjne zaplanowane na rok 2021 i interpretacja tych zmian przez zespoły będą miały wpływ na kilka aspektów przyszłych jednomiejscowych samochodów. Biorąc pod uwagę kluczową rolę, jaką odgrywają hamulce pod względem wydajności i bezpieczeństwa, FIA zdecydowała się anulować zaproszenia do składania ofert do czasu przeprowadzenia nowych badań. 

FIA pragnie podziękować firmie Brembo, która została wstępnie wybrana i dostarczyła bardzo obszerną dokumentację spełniającą kryteria określone w zaproszeniu do składania ofert ". 

W tym tempie nadal będziemy się zastanawiać, czy coś naprawdę zmieni się w F1 w 2021 roku… 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)