Po skrzyniach biegów, hamulce. W piątek FIA ogłosiła, że zawiesiła oficjalne zaproszenie do składania ofert na wprowadzenie standardowych elementów układu hamulcowego jednomiejscowych samochodów na rok 2021.
Dążąc do standaryzacji, organ regulacyjny ogłosił pod koniec kwietnia zaproszenie do składania wniosków w celu znalezienia jednego dostawcy klocków, tarcz, zacisków, głównego cylindra i układu hamulcowego typu „by-wire” (hamulce sterowane).elektroniczny). .
Kilka stajni, Ferrari na czele, od tego czasu nadal wypowiadają się przeciwko standaryzacji pożądanej przez organ regulacyjny. W obliczu tego kolejnych zrzeczeń można by sądzić, że procarze wygrali nową bitwę, jednak krążą pogłoski, że odwołanie jest wynikiem kłótni pomiędzy dwoma dostawcami hamulców dla padoku: francuskim Carbone Industrie i włoskim Brembo, które wcześniej wstępnie wybrane przez FIA.
« Aby umożliwić dalszą analizę wydajności F1 2021 w realnych warunkach FIA podjęła decyzję o przesunięciu potencjalnego wprowadzenia jednego dostawcy elementów układu hamulcowego i materiałów ciernych, organ uzasadnił w komunikacie prasowym.
Zmiany regulacyjne zaplanowane na rok 2021 i interpretacja tych zmian przez zespoły będą miały wpływ na kilka aspektów przyszłych jednomiejscowych samochodów. Biorąc pod uwagę kluczową rolę, jaką odgrywają hamulce pod względem wydajności i bezpieczeństwa, FIA zdecydowała się anulować zaproszenia do składania ofert do czasu przeprowadzenia nowych badań.
FIA pragnie podziękować firmie Brembo, która została wstępnie wybrana i dostarczyła bardzo obszerną dokumentację spełniającą kryteria określone w zaproszeniu do składania ofert ".
W tym tempie nadal będziemy się zastanawiać, czy coś naprawdę zmieni się w F1 w 2021 roku…
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)