Włoscy zwolennicy Stabilny gwizdnął. Ogromny bronca przejął trybunę Monzy późnym niedzielnym popołudniem. Kwestia zarządzania przez sędziów końcem wyścigu, który zakończył się w ramach reżimu samochodu bezpieczeństwa, podczas gdy jednomiejscowy de Daniel Ricciardo, zatrzymany przed parabolą, był powolny do wycofania. W rezultacie fani zostali pozbawieni wznowienia, które zapowiadało się wybuchowo.
Problem w tym, że zespoły i kierownictwo wyścigu zawsze zgadzały się, aby wyścigi nie kończyły się w ten sposób. „Nie rozumiem, dlaczego przejechaliśmy jeszcze jedno okrążenie samochodem bezpieczeństwa” – powiedział jeden z nich Charles Leclerc który z radością zaoferowałby sobie finał w rundzie przeciwko Max Verstappen. FIA zakończyła rozmowę, wyjaśniając powody, które motywowały kierownictwo wyścigu do nieuruchamiania bolidów jednomiejscowych.
„Pomimo wszelkich wysiłków mających na celu usunięcie samochodu nr 3 z toru i wznowienie wyścigu, sędziom toru nie udało się ustawić samochodu na biegu jałowym, a tym samym zepchnąć go do wyścigu. Wiedząc, że bezpieczeństwo naszych działań jest naszym jedynym priorytetem i że incydent nie był na tyle poważny, aby spowodować wywieszenie czerwonej flagi, wyścig zakończył się przy zastosowaniu samochodu bezpieczeństwa zgodnie z procedurami wyścigu, umową pomiędzy FIA a zawodnikami. Moment pojawienia się samochodu bezpieczeństwa w wyścigu nie koliduje w żaden sposób z procedurą.” Ma to tę zaletę, że jest jasne.
CZYTAJ TAKŻE > Verstappen, szczęśliwy zwycięzca pod gwizdkami na Monzy
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
5 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Jakuba Morina
12 o 09:2022
Kontynuując interwencję Daniela, czy to FIA schrzaniła sprawę, czy lokalni stewardzi, czy jedno i drugie? W każdym razie oto chronologia wydarzeń: Zadzwoń do Ricciardo, meldując, że nie ma już mocy: T 0.00 STOP przez Ricciardo T 0.06 RIC z samochodu T 0.44 SC ogłoszony przez Kierunek Wyścigu T 1.14 (1'14 za wystawienie SC, widzieliśmy lepiej, ale i gorzej) Przyjazd komisarzy samochodowych T 3.10!!!! 2 minuty między SC a przejściem 100 m, aby wrócić do samochodu: albo pili Campari, albo rozkaz dotarcia tam był naprawdę zbyt długi. Obserwacja, że BV jest zablokowany: T 5.21!! Tam wyraźnie widzimy komisarza, który nie może odblokować BV. Dzwoni przez radio i próbuje ponownie... Ale po dwóch próbach mogli powiedzieć: „OK, wysyłamy Manitou”… To za długo. Przyjazd manitou: T 6.44 Zabezpieczenie samochodu: T 7.04 No i szybko! Samochody zdublowane mogą wyprzedzić:T 7.40 trochę wcześniej, ponieważ Manitou jest jeszcze na torze. Kierownictwo musi spróbować wznowić grę. Manitou w bezpiecznej strefie: T 8.18 Start L52 o T 8.54, gdyby BOT i TSU podwoiły się, czy można byłoby tam przeprowadzić restart? Komisarze ponownie na stanowiskach o godzinie T 9.25:53. Początek L11.15. T 3 Tutaj muszę powiedzieć, że nie rozumiem, dlaczego nie rozpoczęliśmy od nowa. Charles ma rację (z wyjątkiem tego, że istniały BOT i TSU i być może inne, ale miałyby czas na powielenie...) Dlatego myślę, że istniał prawdziwy problem koordynacji i podejmowania decyzji (jak przy przybyciu F3) W takim razie zgodzę się z Danielem. Pomiar czasu z kamery pokładowej nr 1 i sygnału międzynarodowego w FXNUMX-TV. To może być dobry artykuł, prawda? ;-)
DANIELA MEYERSA
12 o 09:2022
Jak zwykle FIA reaguje WSPÓLNIE, nie wspominając o ogromnych dysfunkcjach. Dlaczego SC tak długo „znalazło” Verstappena? Dlaczego 2 F1 rozdzielone pomiędzy Maxem i Charlesem nie mogły się rozdzielić? istniała duża możliwość wznowienia wyścigu przynajmniej na 1 okrążenie, ale żeby to zrobić, przedstawiciele FIA musieliby „wyciągnąć palce z tyłków”!!
Jakuba Morina
12 o 09:2022
„Nigdy nie przyjadę” pod SC w Indycar!?! Bernard, opuściłeś wiele wyścigów, więc... Jeśli chodzi o MOnzę, wolę, abyśmy przestrzegali przepisów, a nie zmieniali zasady, jak finał w 2021 roku...
DANIELA MEYERSA
12 o godzinie 09:2022
W NASCAR tak jest, ale nie da się tego przenieść do F1, dodawanie okrążeń jest nie do pogodzenia z brakiem możliwości tankowania!
bernard.lamboley0325@orange.fr
11 o 09:2022
F1 powinna brać lekcje w USA i nigdy nie kończyć pod samochodem bezpieczeństwa