FIA opublikowała komunikat prasowy po Grand Prix Monako, w którym przedstawiła swoje stanowisko w sprawie testów przeprowadzonych przez Pirelli i Mercedes w dniach 15–17 maja na torze w Katalonii. Jeżeli obie strony broniły się, twierdząc, że testy zostały przeprowadzone zgodnie z klauzulami podpisanymi pomiędzy włoskim producentem a Federacją, to wiele punktów zostało naruszonych. „Na początku maja Pirelli zapytało FIA, czy możliwe jest przeprowadzenie testów rozwojowych opon z zespołem korzystającym z obecnych jednomiejscowych bolidów. Zgodnie z umową na wyłączność, która wiąże FIA z jedynym producentem, Pirelli mogło przeprowadzić 1000 km testów z dowolnym zespołem i dla każdego zespołu otrzymać tę propozycję. »
Federacja zwraca uwagę na punkty, które nie zostały uwzględnione w określonych klauzulach. „Fia ostrzegła Pirelli i Mercedes AMG, że taki test rozwojowy będzie możliwy tylko wtedy, gdy zostanie przeprowadzony przez Pirelli, a nie zespół, który przywiezie samochód i kierowcę. Ostrzeżono ich również, że takie próby muszą być oferowane każdemu zespołowi, aby zapewnić takie same możliwości, a tym samym szanować sportową sprawiedliwość. » Ale zaskoczeniem jest fakt, że FIA zapewnia, że nie była informowana o postępie testów. „W następstwie tego komunikatu FIA nie otrzymała żadnych dalszych informacji dotyczących ewentualnych testów Pirelli lub Mercedes AMG. Ponadto FIA nie otrzymała żadnego potwierdzenia, że wszystkie zespoły otrzymały możliwość wzięcia udziału w testach. »
FIA traktuje tę sprawę poważnie, co psuje zwycięstwo Nico Rosberga i Mercedesa podczas Grand Prix Monako. Dlatego niemiecki zespół i włoski producent ryzykują bardzo surowe sankcje, podczas gdy Pirelli groziło opuszczeniem wyścigu F1 na padoku Monako. „Odnosząc się do przepisów sportowych i biorąc pod uwagę zasady uczciwości, należy pamiętać, że międzynarodowy kodeks sportowy pozwala FIA rozważyć wniesienie sprawy do Międzynarodowego Trybunału. Trybunał mógłby podjąć decyzję o nałożeniu kar, które zastąpiłyby jakąkolwiek karę nałożoną przez komisarzy. Takie procedury będą przeprowadzane w ramach przepisów dyscyplinarnych i sądowych FIA. »
AUTOhebdo powróci szczegółowo do afery Pirelli/Mercedes w kolejnym numerze, dostępnym od wtorku w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a w środę w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)