Wykonanie odcisków ucha jest konieczne, abyśmy mogli stworzyć Twoje monitory Formuła 1 to technologiczne klejnoty, zwieńczenie tysięcy godzin pracy najwybitniejszych inżynierów sportów motorowych, przesuwających granice prędkości i wydajności. To samo dotyczy silników, które je napędzają! Ponieważ rzeczywiście są to silniki, w liczbie mnogiej, w które wyposażone są dzisiejsze samochody F1. Wyprzedzony kwestiami ochrony środowiska i koniecznością efektywności energetycznej, Cyrk wszedł w erę silników hybrydowych od 2014 roku. Z czego wykonany jest układ napędowy samochodu Formuły 1?
Czytaj także: Podcięcie, podcięcie – wszystko, co musisz wiedzieć o strategiach F1
Czytaj także: Wyjaśnienie Formuły 1 – wszystko, co musisz wiedzieć o oponach w F1
Jak już wspomnieliśmy, układ napędowy Formuły 1 składa się z kilku silników, cieplnych i elektrycznych. Pierwszy, zwany także ICE od wewnętrznego spalania, to silnik V6 o pojemności skokowej 1.6 l, czyli 1600 cm15, z bezpośrednim wtryskiem i ograniczonym do 000 XNUMX obr./min. Jest on wyposażony w turbosprężarkę (TC). Ten niezbędny element pozwala za pomocą turbiny (stąd jej nazwa) wykorzystać energię rozproszoną w spalinach do zwiększenia ilości powietrza w silniku, a tym samym jego mocy (silnik spalinowy potrzebuje powietrza do spalenia spalin). paliwa i spowodować eksplozję). Większość mocy jednostki napędowej zapewnia silnik spalinowy i turbosprężarka.
Magazynowanie i napęd energii elektrycznej
Oprócz jednostki termicznej F1 ma stronę elektryczną: ERS (systemy odzyskiwania energii) do systemów odzyskiwania energii. W dążeniu do trzeźwości energetycznej F1 prowadzi własne polowanie na odpady. Energia wytwarzana przez F1 ma coraz mniej rozproszony charakter. Wspierany przez turbosprężarkę, znajdujemy pierwszy silnik elektryczny: MGU-H, od jednostki generującej silnik – ciepło (silnik z generatorem ciepła). Urządzenie to umożliwia odzysk energii z turbosprężarki. W rzeczywistości MGU-H wykorzystuje ciepło gazów spalinowych, niezbędne do działania turbosprężarki, do produkcji energii elektrycznej. Wytworzona energia może zostać skierowana do ładowania akumulatorów, zasilania MGU-K (do tego dojdziemy) lub przekierowana do turbosprężarki.
MGU-K, od Motor-Generating Unit – Kinetic, to drugi silnik elektryczny w jednostce napędowej samochodu F1. Działa podczas hamowania jednomiejscowy. Umieszczony na tylnej osi układ MGU-K zamienia energię kinetyczną rozpraszaną podczas hamowania na energię elektryczną. Podczas przyspieszania MGU-K jest zasilany z akumulatora lub MGU-H, aby zapewnić kierowcy dodatkową prędkość z tylnych kół. MGU-K może także dostarczać energię elektryczną do MGU-H. Łatwo jest wykryć, kiedy pilot aktywuje odzysk energii. Z tyłu jego samochodu miga czerwone światło.
Bateria samochodu Formuły 1, czyli ES od Energy Store, waży od 20 do 25 kg i składa się z ogniw litowych. Bateria może przechowywać, a tym samym dostarczać do jednostki napędowej, 4 megadżule na obrót. Wreszcie, zadaniem sterowników elektronicznych (EC) jest utrzymywanie równowagi i przesyłanie energii elektrycznej generowanej przez ERS pomiędzy różnymi elementami jednostki napędowej. ERS, elektryczna strona hybrydy F1, jest w stanie dostarczyć 120 kW energii, czyli około 160 koni mechanicznych, przez około 33 sekundy na okrążenie.
W sumie jednostka napędowa nowoczesnego samochodu F1 waży prawie 150 kg!
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)