Gama Pirelli 2020 w poszukiwaniu miłości

Mario Isola, dyrektor Pirelli Motorsport, wyjaśnia, że ​​nadchodzące testy opon w Abu Zabi powinny zapewnić zespołom lepszy wgląd w gamę opon na rok 2020.

opublikowany 23/11/2019 à 15:12

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Gama Pirelli 2020 w poszukiwaniu miłości

Stwierdzenie, że opony na rok 2020 powierzone zespołom w Austin do testu „odkrywczego” spotkały się z mieszanym przyjęciem, to niedopowiedzenie, które nie umknęło Mario Isoli, dyrektorowi ds. sportów motorowych włoskiego producenta. Zapraszam do odpowiedzi na pytania – obawy? – zespoły – uspokajał.

" Tak, stwierdził, opinie są trochę mieszane. W Austin mieliśmy dość trudne warunki. Było bardzo zimno, a nowe opony mają konstrukcję wykorzystującą inną filozofię.

Planujemy przetestować je ponownie w Abu Zabi (29 listopada – 1 grudnia), gdzie po Grand Prix będziemy mieli dwa pełne dni testów. Porównanie z oponami z 2019 roku będzie znacznie bardziej wiarygodne niż w Austin.

W trakcie sezonu testowaliśmy te nowe opony z zespołami i stwierdziliśmy poprawę w zakresie przegrzania. Ta nowa konstrukcja była konieczna, aby odpowiedzieć na zwiększone osiągi samochodów.

Jeśli nie dotkniemy konstrukcji, jedyną możliwością jest zwiększenie ciśnienia początkowego, a wiemy, że robiąc to, pogłębiamy przegrzanie i gorzej zachowujemy się. Ponadto nową konstrukcję zaprojektowano z myślą o utrzymaniu możliwie najniższego ciśnienia, zgodnie ze zwiększonymi osiągami samochodu.

Doskonale rozumiem, że zespoły podczas spotkań wolą koncentrować się na wyścigu i nie były w stanie dostosować ustawień do nowych opon, które mają inny profil. Są szersze, zwłaszcza z tyłu, co ma wpływ na siłę docisku i równowagę samochodu.

Potrzebujemy trochę więcej czasu, szczególnie w przypadku długich sztafet, aby zrozumieć, czy osiągnęliśmy nasze cele. Wtedy chętnie omówimy wyniki testów z zespołami i zobaczymy, co będzie najlepsze dla sportu.” Do zobaczenia po Abu Zabi, więc…

 

0 Zobacz komentarze)