MCL35M szczegółowo opisany przez Jamesa Keya

Dyrektor techniczny McLarena omawia główne zmiany w MCL35M w porównaniu do jego poprzednika, MCL35.

opublikowany 16/02/2021 à 16:04

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

MCL35M szczegółowo opisany przez Jamesa Keya

Ten poniedziałek, McLaren otworzył prezentacje jednomiejscowych samochodów na sezon 2021. W swojej siedzibie w Woking brytyjski zespół podniósł zasłonę na swoim MCL35M, mówiąc, że Lando Norris et Daniel Ricciardo będzie musiał jeździć w tym roku.

Na pierwszy rzut oka żadnych większych zmian w porównaniu do starszej siostry MCL35. Ale w McLarenie dyskurs nie jest taki sam. Ten MCL35M rzeczywiście jest inny.

Po pierwsze, układ napędowy nie jest taki sam. W tym roku stwierdza McLaren Mercedes zostawiając blok za sobą Renault używany od 2018 roku. Wkraczając w rok 2021, stanęliśmy przed wyjątkowym wyzwaniem, będąc jedynym zespołem, który zmienił jednostki napędowe, szczegóły James Key, dyrektor techniczny angielskiego podmiotu.

Zamontowanie nowego zespołu napędowego, który bardzo różni się od tego, którego używaliśmy do tej pory, wymagało niezwykłego wysiłku ze strony wszystkich członków zespołu, a także doskonałego wsparcia ze strony Mercedesa. ".

Bardzo się cieszę, że znalazłem niemieckiego producenta silników, McLaren nadal musiał „ całkowicie przeprojektować samochód » biorąc pod uwagę różnice w elementach bloku Mercedesa w porównaniu z tymi z Renault – wyjaśnia James Key.

Wykorzystując dobrą dynamikę w 2020 r., która pozwoliła mu wrócić na podium w klasyfikacji konstruktorów, McLaren miał nadzieję utrzymać tę dynamikę w 2021 r. Niestety przepisy wymagały inaczej. „ Kiedy przyszedł czas na modyfikację podwozia, ściśle współpracowaliśmy z FIA, aby mieć pewność, że zmieniliśmy tylko to, co było konieczne., kontynuuje dyrektor techniczny. Oznacza to, że nie mogliśmy wykorzystać podwozia tak, jak byśmy sobie tego życzyli, biorąc pod uwagę nasze ostatnie występy. ".

W związku ze zbliżającą się rewolucją jednomiejscową w 2022 roku FIA dokonała pewnych zmian w regulaminie Formuła 1 na rok 2021, a w szczególności aerodynamikę. W efekcie płaskie dno zostało strugane o 10 cm z tyłu, w obszarze znajdującym się przed oponami, zakazano wydmuchów na podłogę, żeberka dolnej połowy przewodów hamulcowych zostały skrócone o 4 cm i deflektory dyfuzora 5 cm. Modyfikacje te wprowadzono w celu zmniejszenia siły docisku jednomiejscowych samochodów o 10%.

Tyle nowych szczegółów, dzięki którym McLaren ma nadzieję kontynuować powrót na szczyt.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)