Kilka godzin po zakończeniu Grand Prix Styrii rozpoczęła się nowa batalia regulacyjna pomiędzy Renault i RacingPoint. Francuski zespół złożył skargę na zespół Silverstone, podnosząc to różowy RP20 nie przestrzegał przepisów sportowych w odniesieniu do niektórych części, zwane wymienionymi.
Komisarze imprezy kilka minut temu zdecydowali, że protest złożony przez markę Diamond jest dopuszczalny, gdyż spełnia wszystkie kryteria artykułu 13 Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA.
Wiemy również więcej na temat przedmiotowych części, ponieważ celem Renault jest przewody hamulcowe w RP20. Zatem te elementy zamontowane w jednomiejscowych pojazdach nr 11 Sergio Péreza i nr 18 Lance Stroll zostały opieczętowane przed przeprowadzeniem bardziej szczegółowej analizy.
W tej perspektywie Mercedes został zintegrowany z procesem, ponieważ zwrócono się o to do drużyny mistrzów świata do dostarczenia przewodów hamulcowych do W10 2019, przy czym RP20 jest często uważany za wyraźną imitację tego ostatniego.
Przypominamy, że stanowi to ust. 2 c) załącznika nr 6 Regulaminu sportowego „w przypadku outsourcingu projektu (części) strona trzecia nie może być konkurentem ani stroną, która bezpośrednio lub pośrednio projektuje wymienione części dla konkurenta. »
Ocena sytuacji przez dział techniczny FIA zajmie kilka dni, zanim zostanie podany do wiadomości publicznej komunikat w sprawie kontynuacji wydarzeń. Renault wskazało, że nie chce komunikować się w sprawie tej skargi przed decyzją komisarzy.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną relacją z Grand Prix Styrii, przygotowaną przez naszego specjalnego korespondenta w Spielbergu, w numerze 2269 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)