Według Renault elastyczność większa niż moc w Monako

Rémi Taffin, dyrektor ds. eksploatacji torów francuskiego producenta silników, wyjaśnia, że ​​elastyczność silnika będzie kluczowa na ulicach trasy do Monako.

opublikowany 20/05/2014 à 13:16

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Według Renault elastyczność większa niż moc w Monako

Na krętym torze takim jak Monako aerodynamika będzie odgrywać mniej ważną rolę niż na torze z długimi i szybkimi zakrętami. Stąd dominująca rola silnika na ten weekend. Inżynierowie skupiają się nie tylko na mocy, ale także na elastyczności użytkowania Renault skoncentrowali swoje wysiłki przed niedzielnym wyścigiem.

„Blok biegnie z pełną prędkością przez mniej niż 30 sekund na okrążenie, czyli zaledwie jedną czwartą dystansu, wyjaśnia Rémi Taffin, dyrektor ds. eksploatacji torów. Określiliśmy nasze cele na ten weekend i obejmują one optymalizację i poprawę reakcji układów napędowych. W tym celu badamy ograniczenia silnika przy niskich obrotach i dostosowujemy niski poziom momentu obrotowego na wolnych zakrętach i przy wychodzeniu z nich. Dzięki temu ster strumieniowy reaguje prawidłowo dokładnie wtedy, gdy pilot tego potrzebuje. Monako pozostaje torem, na którym to drugie odgrywa kluczową rolę. Kluczowe sektory znajdują się na zakręcie Rascasse, gdzie samochody zbliżają się do barierek zabezpieczających, oraz na odcinku Piscine, gdzie kierowca musi dokonać niezwykle szybkiej zmiany kierunku, przełączając z pedału na hamulce i pedał gazu. »

Jeśli chodzi o zarządzanie energią, Rémi Taffin nie martwi się, biorąc pod uwagę znaczną liczbę sesji hamowania na torze. Dzięki temu MGU-K będzie ładował się bez problemów w ciągu jednej rundy. „Jedziemy do Monako z determinacją, aby zaoferować układ napędowy, który pozwoli naszym zespołom mierzyć wyżej niż trzecie miejsce. Po udanej sesji testowej w Barcelonie zostaną wprowadzone nowe aktualizacje oprogramowania, które jeszcze bardziej poprawią elastyczność i niezawodność naszych różnych systemów. Podobnie ciężko pracujemy z naszym partnerem, firmą Total, nad testowaniem nowego paliwa, które zapewnia prawie 10 dodatkowych KM, co oznacza znaczny wzrost mocy. » Paliwo, które czerwony Byk mógł spróbować przed innymi zespołami z Barcelony. Tym razem Lotus, Caterham i Toro Rosso również na tym skorzysta.

Pierwsze okrążenia w Księstwie odbędą się w czwartek rano.

0 Zobacz komentarze)