Nowa zasada wyboru opon Pirelli w 2016 roku zapewnia kierowcom i zespołom prawdziwą swobodę w dystrybucji zestawów opon na każdy weekend wyścigowy. Z myślą o Singapurze, Ferrari zdecydował się znacznie różniący się wybór od Mercedesa i Red Bulla, faworyzując ultramiękkie opony na tor Marina Bay.
Wybory, które mogą mieć wpływ na strategie drużyn i wynik wydarzenia. „To może zrobić różnicę, wyznaje Daniel Ricciardo na stronie internetowej F1. Jest bardzo gorąco, opony są poddawane dużym obciążeniom, jest wiele wolnych zakrętów, wymagana jest duża przyczepność, a tylne opony mogą ucierpieć, więc myślę, że jeśli będziesz mieć za dużo miękkich opon, możesz napotkać pewne trudności wyścig. »
System stosowany przez Pirelli do doboru opon na długo przed wyścigami pozostaje, zdaniem Ricciardo, dobrym pomysłem z korzyścią dla wydarzeń. „W tym roku możliwość użycia trzech mieszanek w ciągu weekendu i konieczność ich wyboru z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem była bardzo ekscytująca.
Oczywiście gdybyśmy mogli wybrać opony w tym tygodniu, prawdopodobnie wszyscy zrobilibyśmy coś innego. Może to mieć charakter loterii, ale czyni wszystko bardziej ekscytującym i warunkuje sztafety w bardziej wykalkulowanych próbach. »
Ricciardo, podobnie Max Verstappen, najlepszy czas w pierwszym treningu tego samego dnia, będzie dostępny dwa zestawy opon miękkich, cztery supermiękkie i siedem ultramiękkich.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)