ACI ściga się z czasem, aby utrzymać Monzę w kalendarzu

ACI ciężko pracuje nad unowocześnieniem obiektów na Monzy i w związku z tym ma nadzieję zachować prawo do organizowania F1 po 2025 roku, kiedy wygaśnie obecna umowa.

opublikowany 27/03/2023 à 11:16

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

ACI ściga się z czasem, aby utrzymać Monzę w kalendarzu

Monza i F1, przyszłość pod znakiem zapytania... © DPPI

Czas ucieka dla Automobile Club d'Italia i Monzy. Gdy Grand Prix Włoch wkracza w końcową fazę swojego kontraktu z F1 który potrwa do 2025 r., ACI stara się przechylić na swoją stronę wszelkie szanse, aby go przedłużyć poza wskazany termin.

Od pewnego czasu Formuła 1, poprzez swojego właściciela Liberty Media, wywiera presję na transfederacjęalpine dotyczące poziomu infrastruktury na Autodromie Monza. W rzeczywistości jest to uważane za trochę zbyt przestarzałe przez F1, która chciałaby, aby ACI podjęło działania, w szczególności ulepszenia instalacji Świątyni Prędkości, takich jak na przykład garaże, które byłyby obecnie za małe zgodnie z obecnym stanem faktycznym do organów zarządzających.

« Musimy podążać za F1 i w tym celu musimy się rozwijać, docenia Angelo Sticchi Damiani, prezes ACI, w komentarzach zgłoszonych przez Corriere dello Sport. Nie możemy być sami. Celem jest wyjście poza rok 2025, ale musimy mieć infrastrukturę, aby to osiągnąć. Zainwestowaliśmy 44 miliony, a w ubiegłym roku, który przebiegł bardzo dobrze, nadal straciliśmy pieniądze, ponieważ koszty utrzymania Autodromu są bardzo wysokie, niezależnie od Grand Prix. Dziś nasz budżet zaczyna mieć trudności i nie możemy zostać pozostawieni sami sobie z tym wyzwaniem. "

Monza, przyszłość pod znakiem zapytania?

Na marginesie prezentacji rocznego kalendarza włoskiego szlaku Angelo Sticchi Damiani wskazał, że prace renowacyjne miały dotyczyć różnych miejsc: asfaltu i przejść podziemnych. Obecnie istnieją trzy z nich, zlokalizowane pomiędzy dwiema głównymi liniami prostymi i parabolicznymi, i zostaną odnowione. Ponadto ACI planuje dodać czwartą destylator pod anteną paraboliczną, aby poprawić przepływ ruchu w obrębie obudowy.

Jeśli harmonogram prac nie został jeszcze potwierdzony, włoska federacja w każdym razie robi wszystko, co w jej mocy, aby przekonać F1 do powrotu na Monzę po 2025 roku. Musimy pokazać Stefano Domenicali i F1, że działamy poważnie i konkretnie– kontynuuje prezes ACI. Zrobiliśmy, co musieliśmy zrobić, reszta to tylko kwestia procedur. "

Angelo Sticchi Damiani również skorzystał z okazji, aby omówić przyszłość F1 na włoskiej ziemi. Goszcząc ponownie dwa Grand Prix z Imolą (kontrakt do 2027 r.), od 2020 r. i kryzysu zdrowotnego, Włochy wydają się już nie wierzyć w swoje szanse w obliczu pojawienia się krajów Zatoki Perskiej i innych egzotycznych kierunków, których wsparcie finansowe jest bardziej znaczące.

« Dokonaliśmy cudu, organizując dwa wyścigi do 2025 roku, rozpoznaje przywódcę. Trzeba być bardzo optymistycznym, aby sądzić, że utrzymają się po tej dacie. » Mając nadzieję, że F1 i Liberty Media nie zaczną na dobre porzucać historycznych miejsc na rzecz nowych kierunków, gdzie pasja do sportów motorowych nie jest pierwszym powodem pojawienia się Formuły 1...

CZYTAJ TAKŻE > Grand Prix Australii – Jak kierowcy przygotowują się do wyzwania, jakim jest jet lag

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz