Arabia Saudyjska zainteresowana zakupem F1?

Według amerykańskich mediów Bloomberg saudyjski publiczny fundusz inwestycyjny złożył Liberty Media ofertę o wartości 20 miliardów dolarów na zakup praw komercyjnych do F1 na początku 2022 roku, ale Amerykanie nie chcą sprzedawać. Przynajmniej nie na tę chwilę.

opublikowany 21/01/2023 à 10:32

Jeremy’ego Satisa

2 Zobacz komentarze)

Arabia Saudyjska zainteresowana zakupem F1?

Grand Prix Arabii Saudyjskiej jest w kalendarzu do 2027 roku. © DPPI

Dwa lata po pojawieniu się Dżuddy w kalendarzu Formuła 1Arabia Saudyjska kupiłaby prawa komercyjne do mistrzostw od Liberty Media. Według Bloombergsaudyjski publiczny fundusz inwestycyjny złożyłby właścicielowi Liberty Media na początku 20 r. ofertę o wartości 2022 miliardów dolarów.

Amerykanie, którzy dzierżą prawa od 2017 roku, faktycznie odrzucili tę ofertę, tłumacząc, że po prostu nie są skłonni do sprzedaży. Media precyzują także, że PIF (fundusz inwestycyjny Arabii Saudyjskiej) byłby nadal zainteresowany, gdyby Liberty Media w nadchodzących miesiącach zmieniło zdanie. 

Arabia Saudyjska, rozwój przez sport

Przypominamy, że w ostatnich latach ten fundusz inwestycyjny stał się coraz bardziej aktywny w świecie sportu, zwłaszcza wraz z zakupem angielskiego klubu piłkarskiego Newcastle United, który ma teraz dodatkowe środki na walkę o miejsca kwalifikacyjne do Ligi Mistrzów.

Podobnie Saudyjczycy wykazali zainteresowanie zakupem znanej na całym świecie franczyzy wrestlingowej znanej jako WWE, a ostatnio byli gospodarzami dużych międzynarodowych wydarzeń sportowych w dziedzinie boksu, golfa i F1. Podobnie jak Katar, który właśnie zorganizował mistrzostwa świata w piłce nożnej, czy Zjednoczone Emiraty Arabskie, do których należy zwłaszcza klub Manchester City, kraje Bliskiego Wschodu starają się istnieć i wpływać poprzez sport.

Arabie saoudite

Arabia Saudyjska wkrótce na czele F1? © Antonin Vincent / DPPI

Od czasu nabycia przez Liberty Media praw komercyjnych do F1 w 2017 roku za 4,4 miliarda dolarów sport ten ogromnie zyskał na atrakcyjności i wartości, w szczególności dzięki serialowi Netflix. Jedź, aby przetrwać, do walki na noże o tytuł pomiędzy Max Verstappen et Lewis Hamilton w 2021 r., a ostatnio do nowych przepisów technicznych i aerodynamicznych, które pozwoliły kierowcom na bliższe śledzenie się siebie, a co za tym idzie, uatrakcyjnienie zawodów.

Do tego stopnia, że ​​nowa publiczność, składająca się z fanów z Azji, ale zwłaszcza ze Stanów Zjednoczonych, polubiła Formułę 1 i pozwoliła na znaczny wzrost liczby widzów. F1 rośnie w siłę, ale odmawiając Arabii Saudyjskiej oferty pięciokrotnie wyższej niż kwota zapłacona przy jej przejęciu, Liberty Media ryzykuje, że jej aktywa stracą na wartości w nadchodzących latach. Ryzyko, które jednak wydaje się, biorąc pod uwagę obecną sytuację, dość niskie. 

CZYTAJ TAKŻE > Grand Prix Arabii Saudyjskiej w Dżuddzie do 2027 roku

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

22 o 01:2023

Pomiędzy MBS FIA a innymi MBS z zakrwawionymi rękami, być może w końcu zgodzą się na plecach Liberty Media Yankees. Jeśli F1 wpadnie w ręce saudyjskich petrodolarów, istnieje powód, aby obawiać się prawdziwego globalnego ruchu bojkotu przeciwko krwawej miękkiej sile saudyjskiego MBS!

J

dedeHJ37

21 o 01:2023

po prezydencie Ben Sulayem nie możemy oczekiwać niczego innego, to on popchnie kierownicę, a Amerykanie, którzy chcą mieć wszystko (aż do 3 lekarzy ogólnych, a szkoda Francji), będą musieli pewnego dnia ustąpić!

Aby napisać komentarz