„Szerokie wsparcie”, ale nie ma oficjalnego zielonego światła dla wyścigów sprinterskich

Oprócz przyjęcia zamrożenia silników od 2022 r., był to kolejny ważny temat debaty w Komisji F1 w ten czwartek.

opublikowany 11/02/2021 à 18:24

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

„Szerokie wsparcie”, ale nie ma oficjalnego zielonego światła dla wyścigów sprinterskich

Zasada nie została jeszcze oficjalnie ratyfikowana, ale pomysł zyskuje popularność w świadomości zainteresowanych stron w Formuła 1

Tydzień po wypowiedziach Stefano Domenicali dotyczących potencjalnego wpisania do kalendarza wyścigów Sprint od 2021 roku projekt został przedstawiony Komisji F1, której członkowie spotkali się wirtualnie w najbliższy czwartek. 

Do eksperymentowania z tym środkiem wybrano w tym sezonie trzy Grand Prix: Montreal, Monza i Interlagos. W te weekendy piątkowy bezpłatny trening nr 2 zostanie zastąpiony sesją kwalifikacyjną, która określi kolejność startu do słynnej rundy sprinterskiej organizowanej w sobotę. 

Wyniki skróconej imprezy utworzyłyby wówczas tabelę tradycyjnego niedzielnego Grand Prix, a ósemka najlepszych zawodników w rundzie sprintu również otrzymałaby punkty według zmniejszonej skali. 

Zespoły początkowo pozytywnie odeszły do ​​projektu, ale teraz chcą go przeanalizować pod każdym kątem, aby zobaczyć, jak najlepiej go wykorzystać. 

« Wszystkie zespoły zdają sobie sprawę, jak ważne jest interakcja z fanami w innowacyjny i zróżnicowany sposób, aby ożywić bardziej ekscytujący weekendowy format” – stwierdziły we wspólnym oświadczeniu FIA i Liberty Media, właściciel praw komercyjnych do F1. 

Od tego momentu wszystkie zainteresowane strony cieszyły się szerokim poparciem dla nowego trybu kwalifikacji do niektórych wyścigów. W ten sposób utworzono grupę roboczą, która ma stworzyć kompletny plan działania, którego celem będzie podjęcie ostatecznej decyzji przed rozpoczęciem mistrzostw w 2021 roku. ". 

  • Plan działania dotyczący silników na rok 2025

F1 skorzystała z tego spotkania Komisji, aby potwierdzić swój zamiar wystąpienia 2 maja w Portimão w 3. rundzie sezonu 2021. Oficjalna premiera GP Portugalii pozostaje jednak uzależniona od podpisania umowy z lokalnym promotorem. 

Zamrożenie silników na rok 2022 nie było jedyną decyzją podjętą jednomyślnie w ten czwartek. W rzeczywistości liczba dni testowania opon wzrośnie z 25 do 30. Pirelli poprosiło o to, aby jak najlepiej przygotować się do przejścia na 18 cali w delikatnym kontekście zdrowotnym. 

Chcąc kontrolować koszty, powołano kolejną grupę roboczą, która miała rozważyć uregulowanie wynagrodzeń kierowców i menadżerów zespołów. Na tym forum będą obecni pierwsi zainteresowani, czyli biegacze. 

Wreszcie F1 i FIA wyszczególniły plan działania dotyczący tego, jaka powinna być następna generacja silników, których debiut przesunięto na 2025 r., w odpowiedzi na wczesne wprowadzenie żelu silnikowego

Oto lista celów do zrealizowania:

– Znaczenie dla branży motoryzacyjnej, zagadnień społecznych i ochrony środowiska
– Wykorzystanie paliwa w 100% odnawialnego
– Stworzenie „mocnego i sugestywnego” silnika.
– Ścisła redukcja kosztów
– Atrakcyjność w oczach potencjalnych nowych budowniczych

Dość powiedzieć, że czuję się trochę, jakbym czytał plan działania na rok 2021 w czasie, gdy paliwa pędne miały być częścią rewolucji regulacyjnej, która została przesunięta na rok 2022. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)