Red Bull mocno przegrał w ostatni weekend podczas GP Azerbejdżanu. Max Verstappen et Daniel Ricciardo pojedynkowali się w czołowej piątce, zanim utrzymali się na pozycji, gdy Australijczyk próbował wyprzedzić na prostej kończącej. Stajnia z Milton Keynes zażądał, aby jego dwaj piloci przeprosili personel, gdyż austriacka struktura uważała, że błędy zostały wspólne.
Niki Lauda, wiceprezes ds Mercedes F1, zaproponował inny pomysł. Trzykrotny mistrz świata doświadczył podobnego rozczarowania swoją drużyną, kiedy Lewis Hamilton i Nico Rosberg zetknęli się podczas GP Hiszpanii w 2016 roku.
„To katastrofa, już przez to przechodziliśmy. Moim zdaniem jest to w 70% wina Verstappena i w 30% Ricciardo. (Max Verstappen) był w ciągłym ruchu. Gdzie mógł pójść biedak (Ricciardo)? Gdybym był na ich miejscu, wezwałbym pilotów wraz z Toto (Wolff, dyrektor wykonawczy Mercedes Motorsport), aby poinformować ich o kwocie, której nie otrzymają z tytułu wyrządzonych szkód. Już o tym myśleliśmy, ale nie musieliśmy wprowadzać tego w życie” – skomentował Austriak.
Ross Brawn, dyrektor działu sportów motorowych Liberty Media, ze swojej strony uznał, że decyzja sędziów o udzieleniu nagany obu kierowcom była uzasadniona.
„Nie chcę oceniać, kto może być odpowiedzialny ani jak zespół powinien sobie poradzić w tej sytuacji, ale myślę, że decyzja stewardów była słuszna”.– oznajmił Brytyjczyk.
„Chciałbym poruszyć kwestię techniczną. Gdy Daniel przyjął jego linię, Max zmienił kurs, aby go zablokować, a Australijczyk został pasażerem. Ricciardo poczuł, że brakuje mu wsparcia, gdy przeszkadzał mu samochód Verstappena i nie mógł już zwolnić. Często myślimy, że docisk ma wpływ na pokonywanie zakrętów, ale to samo dotyczy hamowania. To, co wydarzyło się w niedzielę, było nieuniknione. To pokazuje, że musimy zmienić przepisy, aby samochody były bardziej sterowalne w takich warunkach. »
Ross Brawn tu nawiązuje wprowadzone zmiany w regulaminie technicznym na sezon 2019 co powinno umożliwić kierowcom łatwiejsze prześciganie się.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)