Lauda podobno obniżył pensje Ricciardo i Verstappenowi po Baku

Niki Lauda, ​​wiceprezes Mercedesa F1, wyobraził sobie siebie na miejscu Christiana Hornera po GP Azerbejdżanu, gdzie starli się Daniel Ricciardo i Max Verstappen.

opublikowany 02/05/2018 à 12:15

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Lauda podobno obniżył pensje Ricciardo i Verstappenowi po Baku

Red Bull mocno przegrał w ostatni weekend podczas GP Azerbejdżanu. Max Verstappen et Daniel Ricciardo pojedynkowali się w czołowej piątce, zanim utrzymali się na pozycji, gdy Australijczyk próbował wyprzedzić na prostej kończącej. Stajnia z Milton Keynes zażądał, aby jego dwaj piloci przeprosili personel, gdyż austriacka struktura uważała, że ​​błędy zostały wspólne.

Niki Lauda, ​​wiceprezes ds Mercedes F1, zaproponował inny pomysł. Trzykrotny mistrz świata doświadczył podobnego rozczarowania swoją drużyną, kiedy Lewis Hamilton i Nico Rosberg zetknęli się podczas GP Hiszpanii w 2016 roku.

„To katastrofa, już przez to przechodziliśmy. Moim zdaniem jest to w 70% wina Verstappena i w 30% Ricciardo. (Max Verstappen) był w ciągłym ruchu. Gdzie mógł pójść biedak (Ricciardo)? Gdybym był na ich miejscu, wezwałbym pilotów wraz z Toto (Wolff, dyrektor wykonawczy Mercedes Motorsport), aby poinformować ich o kwocie, której nie otrzymają z tytułu wyrządzonych szkód. Już o tym myśleliśmy, ale nie musieliśmy wprowadzać tego w życie” – skomentował Austriak.

Ross Brawn, dyrektor działu sportów motorowych Liberty Media, ze swojej strony uznał, że decyzja sędziów o udzieleniu nagany obu kierowcom była uzasadniona.

„Nie chcę oceniać, kto może być odpowiedzialny ani jak zespół powinien sobie poradzić w tej sytuacji, ale myślę, że decyzja stewardów była słuszna”.– oznajmił Brytyjczyk.

„Chciałbym poruszyć kwestię techniczną. Gdy Daniel przyjął jego linię, Max zmienił kurs, aby go zablokować, a Australijczyk został pasażerem. Ricciardo poczuł, że brakuje mu wsparcia, gdy przeszkadzał mu samochód Verstappena i nie mógł już zwolnić. Często myślimy, że docisk ma wpływ na pokonywanie zakrętów, ale to samo dotyczy hamowania. To, co wydarzyło się w niedzielę, było nieuniknione. To pokazuje, że musimy zmienić przepisy, aby samochody były bardziej sterowalne w takich warunkach. »

Ross Brawn tu nawiązuje wprowadzone zmiany w regulaminie technicznym na sezon 2019 co powinno umożliwić kierowcom łatwiejsze prześciganie się.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz