Tor Jeddah zmodyfikowany na rok 2023

Organizatorzy Grand Prix Arabii Saudyjskiej ogłosili pewne zmiany na torze w Jeddah, mające na celu poprawę widoczności i bezpieczeństwa.

opublikowany 28/11/2022 à 10:41

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Tor Jeddah zmodyfikowany na rok 2023

Niektóre ściany zostaną cofnięte, aby poprawić widoczność w Dżuddzie © Antonin Vincent / DPPI

Tor Corniche w Jeddah – scena Grand Prix Arabii Saudyjskiej od 2021 r. – ulegnie pewnym zmianom w 2023 r. Saudi Motorsport Company, organizator Grand Prix Arabii Saudyjskiej, potwierdziła, że ​​na torze Corniche wprowadzono nowe modyfikacje Dżudda przed powrotem F1 na wybrzeżu Morza Czerwonego od 17 do 19 marca. Cel: poprawa widoczności kierowców na niektórych odcinkach toru i zmiana kształtu niektórych krawędzi.

© F1 – Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Zmiany te są zgodne z nowymi zaleceniami wydanymi po wprowadzeniu nowych samochodów F1 w 2022 roku. Mick Schumacher szczególnie doświadczył poważnego wypadku podczas kwalifikacji w tym sezonie, co uniemożliwiło mu udział w Grand Prix następnego dnia.

Odległe ściany, pasma dudnienia: bezpieczeństwo przede wszystkim w Dżuddzie…

Jedną z głównych zmian jest dodanie pasów dudniących na zakrętach 3, 14, 19, 20 i 21, podobnych do tych stosowanych na przykład na autostradach. Linie te mogą powodować „wstrząsanie” samochodem, co prowadzi do utraty przyczepności i w konsekwencji spowolnienia. Ponadto w miejscu krawężników stalowych na zakrętach 4, 8, 10, 11, 17 i 23 dodano również skośne krawężniki.

Aby jeszcze bardziej poprawić widoczność kierowcy, na zakrętach 14 i 20 wewnętrzna ściana została przesunięta do tyłu, odpowiednio o 7,5 metra (T14) i 5 metrów (T20), z dodatkowym paskiem dudnienia na poboczu pomiędzy białą linią a ścianą tych powiększeń. Dodatkowo ściana została dostosowana na zakrętach 8 i 10, aby zapewnić kierowcom lepszą widoczność nadchodzącego zakrętu.

Zmiany na zakręcie 14 © F1 – Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Zmiany na zakręcie 20 © F1 – Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Wreszcie, zakręty 22 i 23 mają zmniejszony kształt litery „S” dzięki regulacji zewnętrznej ściany na zakręcie 23 i dodaniu skośnego krawężnika, którego celem jest spowolnienie kierowców o około 50 km/h.

„Jeszcze szybsze, bardziej ekscytujące i przede wszystkim bezpieczniejsze wyścigi”

Martin Whitaker, dyrektor zarządzający Saudi Motorsport Company, skomentował nowe zmiany na torze w Jeddah. „Ewolucja toru postępuje w szybkim tempie i jesteśmy zachwyceni możliwością dodania nowych modyfikacji do naszego wspaniałego toru, będącego wynikiem pozytywnych konsultacji z FIA, F1 i kierowcami. Poprzednie dwa wyścigi w Jeddah potwierdziły już, że Jeddah jest najszybszym i najbardziej ekscytującym torem ulicznym na świecie, a te nowe rozwiązania tylko powiększą widowisko, którego fani mogą spodziewać się w marcu przyszłego roku, kiedy F1 powróci do naszego miasta. Dla każdego toru niezwykle ważne jest słuchanie i uczenie się od tych, którzy się na nim ścigają, a także wykorzystywanie ich opinii do ciągłego rozwoju i doskonalenia. Jesteśmy przekonani, że te zmiany doprowadzą do jeszcze szybszych, bardziej ekscytujących i przede wszystkim bezpieczniejszych wyścigów. »

CZYTAJ TAKŻE > WIDEO – Wirtualna wycieczka po przyszłym torze w Las Vegas z kamerą pokładową

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)