Obwód Paula-Ricarda powrócił na powierzchnię: lepsza przyczepność i usuwanie stojącej wody

Na torze Paul-Ricard wykonano nową nawierzchnię o powierzchni 50 000 metrów kwadratowych, a rozwiązania technologiczne umożliwiły wyeliminowanie stojących kałuż i przepływów wody. 

opublikowany 21/07/2020 à 17:44

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Obwód Paula-Ricarda powrócił na powierzchnię: lepsza przyczepność i usuwanie stojącej wody

Niedawno przeprowadzono nowe prace remontowe na torze Paul-Ricard (Var). W towarzystwie Colasa, światowego lidera w budowie i utrzymaniu infrastruktury transportowej oraz Dromo, światowego lidera w budowie, utrzymaniu i utrzymaniu infrastruktury transportowej, tor Var miał prawo do zniżki na piękno.

Włoscy inżynierowie z Dromo przekazali firmie Paul-Ricard cyfrową wizualizację przepływów wody na trasie i stworzyli projekt ułatwiający ich ewakuację. Ponadto pracownicy Colas i Paul-Ricard przesunęli tor o cztery centymetry. 

 


© Dromo

Następnie przeprowadzono wymianę nawierzchni asfaltowej. Skład powłoki utrzymywano w tajemnicy, aby dostosować go do amplitudy termicznej płaskowyżu Signes i wysokiego stopnia wykorzystania obwodu. Prace te, trwające 12 dni, zaowocowały odnowienie powierzchni 50 000 metrów kwadratowychi zostały zweryfikowane za pomocą kilku analiz skanu laserowego.

Konkretnie, te prace tak będą wyeliminować zdradliwe przepływy krzyżowe i stagnację wody. Zużycie opon zostanie zmniejszone, a tor zapewni „bardzo równą przyczepność”.

„Od lat tor Paul-Ricard jest pionierem w zakresie innowacji technologicznych, wspomina Stéphane Clair, dyrektor generalny kompleksu Var. DZ własnej inicjatywy co roku inwestujemy 5% naszych obrotów, aby utrzymać nasze obiekty na jak najlepszym poziomie. 

Jestem zachwycony pracą, jaką wspólnie wykonały nasze zespoły, studia Dromo i Colas, ale jeszcze bardziej cieszy mnie respektowanie naszych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dzięki zastosowanym technikom kontrolowaliśmy ilość użytych materiałów i mogliśmy ograniczyć je do tego, co jest absolutnie niezbędne do uzyskania optymalnych efektów. »

Jarno Zaffelli, szef Dromo, szczegółowo opisuje swoją pracę na torze, na którym odbywa się Grand Prix Francji Formuła 1. „Naszą misją było nadzorowanie prac związanych z odnowieniem nawierzchni tego legendarnego toru. Zadanie to wymagało wielokrotnych wizyt, ponad 3 godzin pracy, w tym 000 na miejscu. 

Dromo podszedł do tej współpracy z długoterminową wizją. Przez kolejne cztery lata nasze zespoły badawcze będą mogły doskonalić swoje umiejętności i technologie dzięki bezpośrednim testom na jednym z najbardziej innowacyjnych torów na świecie. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Colas, której nie trzeba przedstawiać. Nasi eksperci i ich eksperci połączyli swoje know-how, aby umożliwić realizację tego projektu. »

Christophe Fontaine, szef agencji Colas, nie kryje bowiem dumy z powodu zakończenia tej pracy. „Ten projekt, realizowany w synergii z zespołami Circuit Paul Ricard i Dromo, był dla nas ekscytujący! Stanowiło to wyzwanie techniczne i pozwoliło nam połączyć naszą wiedzę z wiedzą dwóch innych graczy przodujących w innowacjach.​

Firma Colas, posiadająca liczne referencje na torach samochodowych we Francji i za granicą, zdobyła uznanie w tego typu obiektach, obejmując znaczny postęp w zakresie powłoki, przyczepności opon do drogi i bezpieczeństwa drogowego. 

Postęp tej operacji i fakt, że w wyznaczonym czasie udało nam się dostarczyć wynik zgodny z oczekiwaniami naszego klienta, stanowi satysfakcję dla zespołów Colas. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz