Walka Kubicy od wypadku do powrotu do F1

Osiem lat po swoim ostatnim Grand Prix Formuły 1 Robert Kubica powróci na padoki jako kierowca startowy Williamsa w 2019 roku. Przyjrzyjmy się odważnej podróży Polaka od Grand Prix Abu Zabi w 2010 roku.

 

opublikowany 23/11/2018 à 16:41

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Walka Kubicy od wypadku do powrotu do F1

14 listopada 2010 roku Robert Kubica zakończył sezon 2010 zadowalającym piątym miejscem za kierownicą Renault R30. Uważamy, że w tym czasie 26-letni kierowca ma czas, aby wysunąć francuską markę na czoło, ponieważ przedłużono mu kontrakt na rok 2011. Jednak po zimowych testach w Walencji (Hiszpania) jego przyszłość i życie zakwestionowane.

W dniu 6 lutego 2011 roku, podczas zawodów rallye Ronde di Andora na Skodzie Fabia S2000 niedaleko Genui (Włochy), los się zmienia. Uderzając w barierkę zabezpieczającą, poślizg przenika do kabiny pasażerskiej i poważnie rani pilota.

 

 

Następnie wyjaśnił drugi pilot Jakub Gerber : „Po zjechaniu samochód uderzył w barierkę. Potem weszliśmy do drugiego. Przebił samochód i szybko zorientowałem się, że to coś poważnego. Robert miał siniaka pod oczami po uderzeniu w kierownicę. Stracił przytomność, a ja wyszedłem oknem, bo drzwi były zabite deskami. »

Prawa ręka, prawa ręka i prawa noga Roberta Kubicy są poważnie kontuzjowane. Chirurdzy wykryli także krwawienie wewnętrzne, ale bardziej zaniepokoili się prawą ręką zwycięzcy Grand Prix Kanady 2008. Zakończenia nerwowe zostały dotknięte, ale na szczęście udało się uniknąć amputacji.

Następnie uważamy, że przegrał dla F1, ponieważ jego prawa ręka nie może już normalnie się poruszać. Jednak kokpit samochodu F1 jest niezwykle ciasny i wymaga określonych ruchów. Następnie skoncentruje się na rajdzie, gdzie jazda będzie z pewnością bardziej nerwowa, ale przede wszystkim zapewni większy komfort w kabinie pasażerskiej.  

Robert Kubica podczas rehabilitacji w 2011 roku powrócił do jazdy samochodem rajdowym półtora roku po wypadku, na początku września 2012 roku. Na pokładzie Subaru Imprezy WRCwygrał Ronde Gomitolo di Lana. Pocieszony nowym kierunkiem, ułożył program w Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC) i Rajdowe Mistrzostwa Świata 2 (WRC2) z Citroënem DS3 RRC na rok 2013.

 

 

Objawienie! Robert Kubica radzi sobie bardzo dobrze. Zdobył pięć zwycięstw w WRC2 i tytuł w tej kategorii. „Kiedy zaczynałem w Portugalii, był to mój pierwszy rajd szutrowy i musiałem znaleźć odpowiedzi na setki pytań, które miałem. Potem każda impreza była zupełnie inna od poprzednich, także na asfalcie”– relacjonował wówczas.

Bazując na tym sukcesie, w latach 2014 i 2015 podjął próbę przygody z dużymi rajdami WRC. Bardzo szybko, ma jednak trudności z skierowaniem mocy swojego Forda Fiesty. Złe języki nie omieszkają ustalić powiązania Roberta Kubicy z Krisem Meeke w skłonności do fałdowania blachy…


©DPPI

W sezonie 12 Polak zajmował 2015. miejsce, po czym odwrócił się od WRC. Samofinansowanie globalnej kampanii jest poważną przeszkodą, gdy postęp jest powolny. Następnie włączą się syreny obwodu.

W 2016 roku tutaj jest zaangażowany w Mercedes-AMG GT3 podczas 12-godzinnego wyścigu w Mugello, a następnie na torze Spa-Francorchamps w ramach Renault Sport Trophy. Dwa stosunkowo poufne komunikaty (W każdym razie trzeci z Renault R.S.3), które pozwalają mu zanurzyć się bez ciśnienia w atmosferze torów, a także przygotować się do mierzenia wyżej.

W 2017 roku wszystko nabiera tempa. Najpierw myślimy, że jest to dopasowane Wytrzymałość z zespołem ByKolles, ale byłym kierowcą BMW-Sauber w F1 nie kontynuuje pracy po prywatnych testach. Dyskretny test A Formuła e w maju nie prowadzi do niczego.

6 czerwca tego samego roku wreszcie wrócił za kierownicę F1. Zrządzeniem losu Renault zaoferowało mu dwie jazdy testowe Lotusem Renault E20 2012 w Valence i Le Castellet (Var).

 

 

Francuski producent jest podekscytowany i poddaje go testowi Renault R.S. 17 na torze Hungaroring (Węgry) w ramach oficjalnych testów F1. Ukończył dystans składający się z 2 wyścigów, pokonując 142 okrążenia. Niezwykle popularny w swoim kraju Robert Kubica wzbudza prawdziwy entuzjazm wśród polskich kibiców, którzy tłumnie przybywają na ten dzień i dziękują francuskiej drużynie.

 

 

 

 

Ale drzwi pozostają zamknięte dla kierownicy 2018. Co więcej, Robert Kubica nie jest ślepy na trudność powrotu. „Jestem bardzo realistyczny i Wiem, że szanse na znalezienie pełnoetatowej jazdy w F1 są bardzo nikłe. Każdego dnia odkrywam swoje nowe ograniczenia, ale zawsze miałem nadzieję, że przynajmniej jeden dzień będzie miał szansę wrócić.On wyjaśnia.

Zbawienie nadejdzie Williams, za dwa razy. O pozycję członka drużyny Polak musi sprawdzić się w trójstronnym meczu z Paulem di Restą i Siergiejem Sirotkinem. Lance Stroll jesienią. Po eliminacji Szkota o wyborze finalistów decyduje pojedynek w Abu Zabi.

Porażki Rosjanina (oficjalnie lepsze wyniki w czasach okrążeń na Bliskim Wschodzie) zrobiły różnicę. Robert Kubica pozostaje jednak w angielskim zespole jako kierowca rezerwowy i rozwojowy. „Moim ostatecznym celem pozostaje ponowne ściganie się w F1, a ten post jest ważnym krokiem w tym kierunku”., wskazuje on.

Mając lepsze zaplecze techniczne niż jego młody kolega, Robertowi Kubicy pomaga polski partner, który jest gotowy do umieszczenia „12 do 15 milionów dolarów”. na biurku Claire Williams. 22 listopada 2018 r. długa droga do pola startowego F1 zaowocowała kontraktem startowym Williamsa na sezon 2019. Przykład zadziorności zasługującej na szacunek!

0 Zobacz komentarze)