Światowa Rada FIA ds. F1

Rada Światowa FIA podała swoje wytyczne na nadchodzące sezony. Omówiono wiele punktów związanych z przyszłymi przepisami sportowymi i technicznymi.

opublikowany 05/12/2012 à 15:56

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Światowa Rada FIA ds. F1

FIA zatwierdziła kilka punktów przepisów sportowych i technicznych na kolejne dwa sezony F1. W 2013 roku FIA będzie bardziej rygorystyczna pod względem sztywności przedniego skrzydła samochodów jednomiejscowych. Wprowadzi także drobne zmiany w konstrukcji zabezpieczającej przed wywróceniem. Masa minimalna zostanie obniżona, aby zrekompensować większą masę opon. Godzina policyjna nałożona na personel zespołu zostanie przedłużona z sześciu do ośmiu godzin w czwartkowy wieczór, a drużyny będą miały tylko dwóch jokerów w porównaniu do czterech wcześniej. FIA potwierdziła również, że DRS będzie aktywowany wyłącznie w obszarach przeznaczonych do wyścigów podczas wolnych sesji treningowych i kwalifikacji. Wreszcie Grand Prix Niemiec zostanie przesunięte na 7 lipca, pozostawiając weekend 21 lipca wolny na inne europejskie wydarzenie (oczekuje się, że Turcja dołączy do kalendarza na 2013 rok).

Wykorzystanie samej energii elektrycznej do poruszania się po alei serwisowej, które pierwotnie planowano na 2014 rok, ostatecznie zostanie przesunięte na 2017 rok. FIA wspomina również „przyjęto zmiany w przepisach dla przyszłych bloków silników (V6 1.6 l turbo) w celu ograniczenia technologii w niektórych punktach, a tym samym ograniczenia kosztów rozwoju”. W 2014 roku nadwozia ulegną także zmianom, aby zmniejszyć siłę docisku i opór aerodynamiczny. Wreszcie, w przeciwieństwie do przyszłego sezonu, masa zostanie ponownie dostosowana, aby zrekompensować dodatkową moc oferowaną przez nowe silniki.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz