Zakaz rozwoju aerodynamiki w 2022 r. w 2020 r

FIA zwołała zdalnie wyjątkową Światową Radę Sportów Motorowych ze względu na kryzys zdrowotny związany z koronawirusem. Podjęto kilka ważnych decyzji, w tym zakaz rozwoju aerodynamiki samochodów F1 na sezon 2022 w roku 2020.

opublikowany 31/03/2020 à 14:43

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Zakaz rozwoju aerodynamiki w 2022 r. w 2020 r

Spotykając się zdalnie ze względu na kryzys zdrowotny związany z pandemią wirusa Koronawirusa, Światowa Rada Sportów Motorowych FIA (CMSA) ratyfikowała kilka ważnych decyzji dotyczących przyszłości F1 po głosowaniu elektronicznym. 

Oprócz zatwierdzenia o rok odroczenia rewolucji technicznej na rok 2021 CMSA ogłosiła, że ​​od 2022 marca zakazano prac nad aerodynamiką jednomiejscowych samolotów na rok 2020 w 28 roku. Władze chcą tym samym uniemożliwić najlepiej wyposażonym zespołom poleganie na swoich nadrzędnych zasobach przy opracowywaniu swojego przyszłego samochodu przed wejściem w życie limitu budżetowego w wysokości 175 mln dolarów, utrzymanego na rok 2021. 

Tendencja mogła wzrosnąć, ponieważ przyszłoroczne samochody będą mniej więcej przypominać samochody z 2020 r., co wynika z chęci obniżenia kosztów, podczas gdy model ekonomiczny Grand Prix zostaje znacznie osłabiony przez obecną sytuację. W świetle nadchodzących zmian regulacyjnych wszystkie zespoły w sieci były już bardzo zaawansowane w realizacji projektu na rok 2021, który ostatecznie został przesunięty o 12 miesięcy. 

Trwają dyskusje, aby dowiedzieć się, w jakim stopniu obecne podwozie można zmodyfikować, wiedząc, że podoba się to zespołowi McLaren w każdym razie wyreguluje tylną oś swojego przyszłego MCL36 tak, aby mógł pomieścić silnik Mercedes zastępując Renault który obecnie hostuje MCL35.  

Obecny sześciokrotny mistrz świata zespół również będzie musiał nieco zmodyfikować swój egzemplarz, ponieważ zakaz stosowania słynnego dwuosiowego układu kierowniczego (DAS w języku angielskim) instalowanego w jego W11 został ratyfikowany na rok 2021, zgodnie z artykułem 10.4.2 regulaminu technicznego . 

Chociaż w ostatnich tygodniach ze względu na kryzys zdrowotny mnożyły się prośby o przełożenie i odwołanie wyścigów, F1 i FIA będą teraz mogły modyfikować kalendarz bez konieczności przeprowadzania głosowania. W tym samym duchu większość, bo zaledwie 60% zespołów, będzie teraz zobowiązana do ratyfikacji zmian związanych z formatem weekendów wyścigowych, w dążeniu do większej elastyczności. 

Ponadto producenci silników biorący udział w Grand Prix (Mercedes, Ferrari, Honda i Renault), na które dotychczas nie miało wpływu coroczne i obowiązkowe zamykanie fabryk F1, również będą musiały przerwać działalność na czas przerwy letniej, która została już przesunięta na wiosnę i przedłużona o tydzień wydłużyć do 21 dni. 

Wreszcie, wciąż w rozdziale poświęconym silnikom, liczba dopuszczonych w sezonie elementów układu napędowego zostanie dostosowana w zależności od liczby wydarzeń, które odbędą się w roku 2020. 

Konkretnie, jeśli utrzymanych zostanie 11 lub mniej wyścigów, każdy kierowca będzie uprawniony do 2 silników spalinowych, 2 MGU-H, 2 turbosprężarek, 1 akumulatora, 1 sterownika elektronicznego i 2 MGU-K. Jeśli kalendarz na rok 2020 będzie zawierał od 12 do 14 wyścigów, każdemu zawodnikowi przydzielone zostaną następujące przydziały: 2 silniki spalinowe, 2 MGU-H, 2 turbosprężarki, 2 akumulatory, 2 sterowanie elektroniczne i 2 MGU-K.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz