Choć wersja Power Units na rok 2016 powinna w zasadzie zostać zatwierdzona do końca lutego, – podaje BBC że producenci silników i FIA doszli do porozumienia w sprawie możliwości opracowania w następnym sezonie jednostek turbo/hybrydowych o pojemności 1,6 litra. Liczba tokenów również może utrzymać się na poziomie 32zamiast 25 pierwotnie planowanych na 2016 r.
Zmiana w regulaminie, która musi jeszcze zostać zatwierdzona przez Komisję F1 i Światową Radą Sportów Motorowych, ale która mogłaby załatwić interesy Hondy, a nawet nawet Renault, aby powrócić na wysokość Mercedes et Ferrari.
Druga propozycja, która wyłoniłaby się z tego spotkania, jest jednak sprzeczna ze zdrowym rozsądkiem o najnowszych zmianach wprowadzonych do przepisów sportowych F1. Ten ostatni określił to w ubiegłą środę „Dopuszczone będą wyłącznie Bloki Zasilające zatwierdzone na lata 2016-2020” od przyszłego roku. Tyle że ostatecznie mogliby to zrobić producenci silników zaoferować silniki o poprzedniej specyfikacji. Decyzja ta musi być także ratyfikowana przez organy zarządzające.
Skomentuj ten artykuł! 0