Jednogłośnie zatwierdzono żel silnikowy na rok 2022

Komisja F1 głosowała za przyjęciem ramowych parametrów wydajności jednostek napędowych na przyszły sezon. 

 

opublikowany 11/02/2021 à 16:06

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Jednogłośnie zatwierdzono żel silnikowy na rok 2022

To zwycięstwo dla czerwony Byk, co uczyniło warunkiem sine qua non odzyskanie hybrydowej Hondy z turbodoładowaniem V6 po oficjalnym wycofaniu się japońskiego producenta pod koniec 2021 r.

Planowane pierwotnie na sezon 2023 zamrożenie osiągów silników zostało przesunięte o rok. Tak zdecydowała Komisja F1 które zebrało się w czwartek, 11 lutego. Decyzja ta była jednomyślna i uzyskała 34 głosy za z 34 oddanych (10 na Grupę F1, 10 na FIA, 10 na zespoły i 4 na producentów silników).

W ostatnich dniach Stefano Domenicali, który 1 stycznia 1 r. zastąpił Chase’a Careya na czele F2021, otwarcie opowiadał się za utworzeniem takiego zamrażać

« Wczesne wprowadzenie żelu silnikowego jest kwestią kluczową, ale nie tylko dla Red Bulla– oświadczył Włoch podczas konferencji prasowej. Cała F1 może na tym zyskać. Jak wiadomo, ograniczenia te są obecnie planowane na rok 2023, ale przesuwając je o rok, chcemy poczynić oszczędności, aby producenci mogli inwestować w swój przyszły materiał pędny. ". 

Mercedes et Ferrari zasygnalizowali już, że poprze taki harmonogram, ale Renault początkowo był niechętny. Francuski producent silników planuje wprowadzić zupełnie nową koncepcję układu napędowego w 2022 roku i chciałby ją dalej rozwijać po jej wprowadzeniu na rynek. 

Samotny politycznie po utracie w tym sezonie jakiegokolwiek zespołu klienta, Losange wiedział, biorąc pod uwagę sposób działania nowej Komisji F1, że nie może blokować przyjęcia ograniczeń rozwojowych od początku następnego sezonu. Zamrożenie nie powinno jednak dotyczyć zmian związanych z niezawodnością. Jego wprowadzenie niewątpliwie zapowiada pojawienie się przyszłej generacji silników F1 do roku 2025, w porównaniu do roku 2026. 

Podczas spotkania Komisji F1 omówiono inne tematy, począwszy od dodanie w tym sezonie 3 wyścigów sprinterskich w Kanadzie, na Monzy i w Brazylii. Rozwiązanie spotkało się z pozytywnym przyjęciem ze strony zespołów, lecz pragną one szczegółowo zapoznać się z propozycją przed podjęciem formalnej decyzji. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz