Grupa Strategiczna zmienia bieg

Wydaje się, że Grupa Strategiczna poczyniła postępy, przedstawiając szereg środków i propozycji o mniej lub bardziej natychmiastowym skutku, mających na celu zmianę F1.

opublikowany 02/07/2015 à 21:19

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Grupa Strategiczna zmienia bieg

Spotkanie Grupy Strategicznej, które odbyło się wczoraj w Wielkiej Brytanii, pozwoliło na przyjęcie szeregu działań, które powinny zmienić oblicze F1 i to w mniej więcej dłuższej perspektywie.

Krótkoterminowa perspektywa dotyczy przede wszystkim Grand Prix Belgii w sierpniu przyszłego roku. Od belgijskiej imprezy pomoce w prowadzeniu pojazdu dla kierowców zostaną znacznie ograniczoneszczególnie podczas odjazdów, aby przywrócić kontrolę kierowcy. Limit silnika również zostanie zmodyfikowany, przyznając o jeden silnik więcej na kierowcę w pierwszym roku dla każdego nowego producenta silników zaangażowanego w F1. Środek ten zostanie zastosowany wobec Hondy z mocą wsteczną w roku 2015.

Wciąż jeśli chodzi o słynne jednostki napędowe, FIA i FOM będą musiały zaproponować środki mające na celu rozwój i koszt jednostek napędowych obecnych jednomiejscowych samochodów, włączając w to w szczególności możliwa zmiana systemu tokenów, stosowane przez producentów silników w celu wprowadzenia modyfikacji w silniku w trakcie sezonu lub nawet większego przydziału paliwa podczas wyścigów.

Należy także dokonać przeglądu systemu kar. Poruszono także kwestię dźwięku i hałasu, a układy wydechowe powinny zostać przerobione, aby wytwarzały więcej decybeli od 2016 r. Te konkretne środki zostaną przedłożone Komisji F1 w celu przyjęcia ich na następnej Radzie Światowej w Meksyku w przyszłym tygodniu.

W centrum dyskusji znalazły się także opony swobodę, którą należy zwiększyć w zakresie wyboru związków, warunki do omówienia z Pirelli, jeszcze na rok 2016.

Ponadto pojawienie się nowych przepisów w 2017 r, mający na celu produkcję jednomiejscowych samochodów o bardziej agresywnym wyglądzie, z szerszymi kołami, zmienionymi błotnikami i zwiększonym dociskiem aerodynamicznym, został ponownie wspomniany i jest obecnie omawiany z zespołami.

Wreszcie formacie weekendowym mogłyby zostać zmodyfikowane, z możliwością wprowadzenia w 2016 r. Wszystkie te propozycje będą musiały zostać ratyfikowane przez Radę Światową. Należy również zauważyć, że w komunikacie prasowym nie wspomniano o terminie zwrotu dostaw, co może sugerować możliwe porzucenie tego środka.

0 Zobacz komentarze)