Morświny obciążyły kwalifikacje George'a Russella

Morświny w dalszym ciągu utrudniają życie Mercedesowi. Podczas sobotnich kwalifikacji George Russell „nie miał zaufania do samochodu” i odpadł w Q2.

opublikowany 08/05/2022 à 18:35

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Morświny obciążyły kwalifikacje George'a Russella

George Russell został wyeliminowany w Q2 podczas Grand Prix Miami z powodu morświnów. © Zdjęcie Julien Delfosse / DPPI

Najlepszy czas druga sesja bezpłatnego treninguGeorge Russell był cieniem samego siebie na torze podczas sobotniego Grand Prix Miami. Na pokładzie swojego W13 Brytyjczykowi nigdy nie udało się odnaleźć orientacji podczas 3. treningu i kwalifikacji (12. miejsce). Georges Russell zawdzięcza te słabe wyniki po części niewielkiej korekcie samochodu, która tylko wzmocniła zjawisko, które negatywnie wpływa na Mercedes od czasu pojawienia się nowych przepisów technicznych dotyczących morświnów. „ Myśleliśmy, że postąpiliśmy bezpiecznie i uniknęliśmy morświnów, ale tak nie było », analizował kierowca Mercedesa, rozczarowany swoim występem.

« Bardzo trudno się jechało, samochód podskakiwał na wszystkie strony wraz z morświnami. Straciłem całą pewność w samochodzie, nie mogłem atakować żadnego zakrętu i ostatecznie kosztowało nas to dzisiaj wysoką cenę. » To właśnie w drugim kwartale problemy W2 były najbardziej rażące. George Russell nie był w stanie utrzymać linii pomiędzy zakrętami 13, 6 i 7 i dał to jasno do zrozumienia swoim inżynierom.   

Toto Wolff, menadżer zespołu niemieckiej ekipy potwierdza również, że Mercedes popełnił w sobotę błąd w ustawieniach. „ Głównym celem nadal było zajęcie się morświnem i wczoraj wszystko było w porządku. Potem spróbowaliśmy czegoś, co nie wydawało się wielką zmianą, ale miało wpływ na samochód. Pod koniec kwalifikacji kierowcy cierpieli z powodu morświnów, ponieważ odbijanie się ma duży wpływ na strefy hamowania i zachowanie opon. »

Biorąc pod uwagę potencjał ujawniony podczas pierwszego dnia wyścigów w Miami, Mercedes i George Russell mogli wyraźnie mierzyć wyżej w kwalifikacjach. Brytyjski kierowca będzie musiał nadrobić zaległości w wyścigu. Długie proste linie układu Florida powinny pozwolić mu na zdobycie pozycji na torze, a nawet powrót na wysokość Lewis Hamilton, 6. miejsce na starcie.

CZYTAJ TAKŻE >  Leclerc polega na zwinności swojego Ferrari w zakrętach, aby stawić czoła maksymalnej prędkości Verstappena

0 Zobacz komentarze)