Tryb pojedynczego silnika wprowadzony na Monzie

Rozwiązanie federalne miało zostać wprowadzone od Grand Prix Belgii (28–30 sierpnia), ale zostało opóźnione o tydzień.

opublikowany 21/08/2020 à 17:37

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Tryb pojedynczego silnika wprowadzony na Monzie

Stajnie Formuła 1 czekali na dyrektywę techniczną FIA potwierdzającą wprowadzenie trybu jednosilnikowego na potrzeby kwalifikacji i wyścigu pomiędzy spotkaniami w Barcelonie i Spa-Francorchamps. 

Dokument dotarł w ten piątek, podobnie jak AUTOtygodniowo uzyskał tego potwierdzenie. Jednakże określono, że środek, co nie omieszkało wywołać reakcji w Katalonii w zeszłym tygodniu, będzie obowiązywać dopiero od Grand Prix Włoch (4-6 września). Powód: czas przygotowania niezbędny do kalibracji pędników na stanowisku badawczym. 

FIA przypomina, że ​​jest zaniepokojona faktem, że mnożenie trybów pracy silnika i ich użycie stanowi naruszenie przepisów technicznych i sportowych. Żonglowanie różnymi mapami, zgodnie z instrukcjami inżynierów przekazywanymi przez radio, można w rzeczywistości porównać do pomocy w pilotowaniu.

Organ regulacyjny, którego środki kontroli zostały w ostatnich miesiącach znacznie wzmocnione, ale nadal nie są wyczerpujące, również przyznaje, że złożoność trybów pracy silnika utrudnia kontrole techniczne. 

Innymi słowy, FIA nie chce już, abyśmy zagłębiali się w wiersze kodu niezliczonej ilości oprogramowania, aby dowiedzieć się, czy samochód jest legalny, czy nie.

Dlatego też na Monzy każdy kierowca będzie mógł korzystać tylko z jednego trybu pracy silnika pomiędzy sesją kwalifikacyjną a wyścigiem, z wyjątkiem następujących przypadków: okrążenie startowe, powrót do boksów lub wejście na pole startowe, okresowy samochód bezpieczeństwa lub wirtualny samochód bezpieczeństwa. 

Dostosowanie mapy silnika będzie tolerowane również w przypadku należycie uzasadnionego ostrzeżenia o niezawodności. Wszelkie niewyjaśnione zmiany w trybie silnika będą jednak zgłaszane komisarzom wydarzenia. 

Pamiętaj, że dyrektywy techniczne FIA ​​mają jedynie wartość doradczą. Niemniej jednak stewardzi mają tendencję do odwoływania się do tych dokumentów przy wydawaniu swojego werdyktu.  

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz