Silnik Verstappena przeszedł w tryb „ochrony” po nadmiernym poślizgu

Ofiara utraty mocy w swojej Hondzie RB15, Max Verstappen nie był w stanie wydostać się z Q1 w tę sobotę we Włoszech. Honda wyjaśnia tę utratę mocy, przełączając turbo/hybrydowy silnik V6 w tryb ochronny.

opublikowany 07/09/2019 à 18:28

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Silnik Verstappena przeszedł w tryb „ochrony” po nadmiernym poślizgu

Jeszcze przed rozpoczęciem kwalifikacji Max Verstappen wiedział, że jego pozycja w stawce jutro na Monzy będzie odległa ze względu na wiele zmian elementów w turbo/hybrydowym zespole napędowym Hondy V6 w jego RB15.

Jednak Holender nie miał nawet czasu, aby spróbować zabłysnąć dzisiaj we Włoszech, jego silnik nagle stracił moc w Q1, w związku z przedwczesną eliminacją kierowcy Red Bull Racing.

Honda szybko znalazła przyczynę tego niepowodzenia. „Max nie był w stanie ustawić czasu w Q1 po nadmiernym poślizgu na krawężniku, co spowodowało wzrost obrotów i przejście silnika w tryb ochronny, a następnie moc została zmniejszona przez system FIA” komentuje Toyoharu Tanabe, dyrektor techniczny Hondy F1.

Max Verstappen wykorzysta w ten weekend najnowszą ewolucję silnika Hondy, a jutro spróbuje szalonego powrotu w wyścigu. Holender nie jest bliski wyzwania. „Nie martwię się jutro o silnik, ponieważ wcześniej nie widzieliśmy żadnych problemów w wyścigu, a modernizacja wydaje się działać dobrze, jeśli chodzi o osiągi. » określa wschodzącą gwiazdę dyscypliny.

0 Zobacz komentarze)