„Hybrydowy silnik V6 Turbo nie wniósł nic do F1” – twierdzi Horner

Szef zespołu Red Bull nie przebiera w słowach przeciwko technologii hybrydowej V6 Turbo i chciałby, aby nowy silnik pojawił się na rynku z rocznym wyprzedzeniem.

opublikowany 28/10/2017 à 15:34

Bernard

0 Zobacz komentarze)

„Hybrydowy silnik V6 Turbo nie wniósł nic do F1” – twierdzi Horner

Christian Horner wie, jak bronić swoich interesów. Na czele stajni (czerwony Byk), który w erze wolnossących silników V8 (2010–2013) zdobył cztery tytuły mistrzowskie w kategorii kierowców i producentów z rzędu, szef Red Bulla nigdy nie był wielbicielem hybrydowego silnika V6 Turbo i nie bez powodu; Dzięki tym przepisom jego zespół nigdy nie wrócił na wyżyny z przeszłości.

W czasach, gdy Formuła 1 udoskonala architekturę swojego bloku silnika na rok 2021, były kierowca F3000 kroków do płyty, aby uzyskać pełny zwrot. „Chciałbym, aby nowy silnik pojawił się rok wcześniej (w 2020 roku). Moim zdaniem hybrydowy silnik V6 Turbo nie wniósł do sportu nic poza czymś negatywnym. Nie wniósł pozytywnego wkładu w sport: dźwięk został stłumiony, a wraz z nim pasja. Silnik jest zdecydowanie zbyt skomplikowany i zbyt oddalony od pojazdów produkcyjnych. Wyglądem przypomina jednostkę diesla. (w promowaniu technologii, która ostatecznie rozczarowuje użytkowników) ; nic nie jest pozytywne. Im szybciej to odłożymy, tym lepiej.”– twierdzi Christian Horner.

Ale nie wystarczy krytykować, żeby zmienić zasady. „Niestety, istnieje umowa między różnymi producentami a FIA, która gwarantuje użytkowanie obecnego silnika do końca 2020 roku. Nie sądzę, że marki będą chciały się go pozbyć przed osiągnięciem tego limitu. » Christian Horner nie waha się wymienić kilku nazwisk. „Wiodące zespoły, takie jak Mercedes ou Ferrari, nie zgodziłby się na przyspieszenie wprowadzenia nowego silnika… Opracowanie nowego silnika wymaga czasu. Niemniej jednak odbędziemy to spotkanie w Paryżu w przyszły poniedziałek oraz 7 listopada, gdzie omówimy ten temat wraz z głosowaniem na zakończenie spotkania. »

Jedyna pewność: koszty produkcji silnik o podobnej mocy do 2017 powinien znacząco spaśćzgodnie z życzeniem wszystkich stajni.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz