Odkryj w szczególności nasz plik dotyczący przygód Renault Sport w rywalizacji, w tym wywiad z Gérardem Laroussem, dekady Losange w F1. Zabłysnęła także francuska marka Wytrzymałość i Rajd samochodowy, w produkcji i z WSR, a ostatnio wyróżnił się w Formuła e.
W naszych dokumentach wspominamy także wprowadzenie turbosprężarki do F1 w 1977 roku:
16 lipca 1977. Niecały rok po tym, jak ciekawe laboratoryjne podwozie ubrane na czarno wykonało pierwsze okrążenia w prywatnych testach, na padok toru Silverstone przybyło Renault F1 z silnikiem turbo. Początek długiej i trudnej przygody technicznej oraz narodziny sławnego pseudonimu: żółty czajnik.
Une jednomiejscowy kolor osy, czarno-żółty, z bardzo niskimi pontonami bocznymi, zatrzymanymi na poziomie mocowania silnika, bardzo wysokimi bokami kokpitu i krótkim nosem, niezbyt eleganckim i maskującym przyjętą na bieżąco małą chłodnicę oleju. Jean Sage przesłał formularz zgłoszeniowy kilka tygodni wcześniej. To dawne angielskie lotnisko wojskowe, przekształcone w obwód złożony z sześciu prostych linii połączonych kilkoma szybkimi zakrętami, dość dobrze pasowało do charakterystyki silnika turbo, jak sobie wyobrażał Renault...
Odkryj nasz pełny plik dotyczący Renault Sport i wejścia turbosprężarki do F1 poprzez Losange w numerze AUTO 2127tygodniowo, nadal dostępny w wersja cyfrowa na wszystkich platformach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)