Czy ograniczenie budżetu naprawdę może zagrozić końcówce sezonu?

Według Christiana Hornera siedem drużyn nie mogło ukończyć mistrzostw ze względu na obowiązujący limit budżetowy, uznany za niewystarczający ze względu na inflację. Inne zespoły nie są tego zdania i traktują tę deklarację jako próbę możliwości jeszcze większych inwestycji w rozwój jednomiejscowych samochodów.

opublikowany 24/05/2022 à 11:45

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Czy ograniczenie budżetu naprawdę może zagrozić końcówce sezonu?

Zdaniem Christiana Hornera siedem drużyn nie mogłoby dokończyć sezonu 2022, gdyby nie został zwiększony pułap budżetowy. © Zdjęcie DPPI

Choć ograniczenie budżetowe miało na celu zbliżenie zespołów poprzez zmniejszenie różnic, mogło ostatecznie potępić niektóre z nich. W każdym razie tak twierdzi Christian Horner dla BBC, " Aby osiągnąć limit w tym roku, siedem zespołów prawdopodobnie musiałoby opuścić cztery ostatnie wyścigi. » W połowie marca główny zespół Red Bull Racing zaalarmował już FIA o tym budżecie ograniczonym do 140 milionów dolarów (135 milionów euro), prosząc o jego zwiększenie.

Dlaczego zespoły miałyby prosić o podwyżkę, skoro planowały rozwój swoich jednomiejscowych samolotów na tej podstawie budżetowej? W związku ze wzrostem cen ww Formuła 1 nie uchroni się przed inflacją, wręcz przeciwnie. „ Rachunki za energię, koszty utrzymania, koszty rosną wykładniczo, a F1 nie jest zwolniona. Transport wzrósł czterokrotnie i nie możemy tego kontrolować », podkreśla Brytyjczyk.

Alpine myślę, że uda mi się zmieścić w tym budżecie

Wśród drużyn, których dotyczy ryzyko przedwczesnego zakończenia mistrzostw, główny zespół nie wymienia żadnych nazwisk. „ Nie chodzi tylko o duże zespoły. To zespoły ze środka stawki naprawdę zmagają się z problemami związanymi z inflacją. »

Jedno wydaje się pewne, Alpine powinien być obecny w sieci aż do listopada w Abu Zabi. „ Wcześnie ustalaliśmy budżety, trochę przewidywaliśmy inflację. Inflacja zaskoczyła nie tylko nas. Jeśli my możemy to zrobić, z pewnością inni też mogą to zrobić. Nie jestem zwolennikiem prostego podwyższania sufitu », wyjaśnia Otmar Szafnauer, szef zespołu dsAlpine.

Na początku maja reprezentacja Francji znalazła się w gronie tych, które odmówiły podwyższenia pułapu budżetowego w oparciu o inflację obliczoną przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy Haas, Williams, Alfa Romeo et Aston Martin podczas spotkania Komisji F1.

Blef lub prawdziwa troska o pułap budżetowy

Niektórzy więc zastanawiają się nad dobrą wolą tej propozycji Christiana Hornera. „ Kiedy koszty wysyłki wzrosną o 2,5 lub 3,5 miliona, ale budżet na rozwój wynosi 20 milionów, czy nie możesz zwiększyć budżetu na rozwój na poziomie 17 milionów i nie przekroczyć limitu? To jest możliwe, wyjaśnia główny amerykański zespół. W takim razie ogranicza to twój rozwój. Zatem znacznie łatwiej, jeśli masz pieniądze, zwrócić się do FIA i lobbować na rzecz zwiększenia limitu i utrzymania budżetu na rozwój na tym samym poziomie. »

Czy Red Bull Racing, za pośrednictwem Christiana Hornera, naprawdę walczy o przyszłość Formuły 1 i ludzi, którzy pracują w tym ekosystemie, czy też austriacka marka potrzebuje nowych funduszy na ugruntowanie swojej dominacji? Piłka ponownie jest po stronie FIA ​​i Federico Lodiego, szefa regulacji finansowych w Formule 1.

CZYTAJ TAKŻE > F1 dogoniła inflację

0 Zobacz komentarze)