Choć ograniczenie budżetowe miało na celu zbliżenie zespołów poprzez zmniejszenie różnic, mogło ostatecznie potępić niektóre z nich. W każdym razie tak twierdzi Christian Horner dla BBC, " Aby osiągnąć limit w tym roku, siedem zespołów prawdopodobnie musiałoby opuścić cztery ostatnie wyścigi. » W połowie marca główny zespół Red Bull Racing zaalarmował już FIA o tym budżecie ograniczonym do 140 milionów dolarów (135 milionów euro), prosząc o jego zwiększenie.
Dlaczego zespoły miałyby prosić o podwyżkę, skoro planowały rozwój swoich jednomiejscowych samolotów na tej podstawie budżetowej? W związku ze wzrostem cen ww Formuła 1 nie uchroni się przed inflacją, wręcz przeciwnie. „ Rachunki za energię, koszty utrzymania, koszty rosną wykładniczo, a F1 nie jest zwolniona. Transport wzrósł czterokrotnie i nie możemy tego kontrolować », podkreśla Brytyjczyk.
Alpine myślę, że uda mi się zmieścić w tym budżecie
Wśród drużyn, których dotyczy ryzyko przedwczesnego zakończenia mistrzostw, główny zespół nie wymienia żadnych nazwisk. „ Nie chodzi tylko o duże zespoły. To zespoły ze środka stawki naprawdę zmagają się z problemami związanymi z inflacją. »
Jedno wydaje się pewne, Alpine powinien być obecny w sieci aż do listopada w Abu Zabi. „ Wcześnie ustalaliśmy budżety, trochę przewidywaliśmy inflację. Inflacja zaskoczyła nie tylko nas. Jeśli my możemy to zrobić, z pewnością inni też mogą to zrobić. Nie jestem zwolennikiem prostego podwyższania sufitu », wyjaśnia Otmar Szafnauer, szef zespołu dsAlpine.
Na początku maja reprezentacja Francji znalazła się w gronie tych, które odmówiły podwyższenia pułapu budżetowego w oparciu o inflację obliczoną przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy Haas, Williams, Alfa Romeo et Aston Martin podczas spotkania Komisji F1.
Blef lub prawdziwa troska o pułap budżetowy
Niektórzy więc zastanawiają się nad dobrą wolą tej propozycji Christiana Hornera. „ Kiedy koszty wysyłki wzrosną o 2,5 lub 3,5 miliona, ale budżet na rozwój wynosi 20 milionów, czy nie możesz zwiększyć budżetu na rozwój na poziomie 17 milionów i nie przekroczyć limitu? To jest możliwe, wyjaśnia główny amerykański zespół. W takim razie ogranicza to twój rozwój. Zatem znacznie łatwiej, jeśli masz pieniądze, zwrócić się do FIA i lobbować na rzecz zwiększenia limitu i utrzymania budżetu na rozwój na tym samym poziomie. »
Czy Red Bull Racing, za pośrednictwem Christiana Hornera, naprawdę walczy o przyszłość Formuły 1 i ludzi, którzy pracują w tym ekosystemie, czy też austriacka marka potrzebuje nowych funduszy na ugruntowanie swojej dominacji? Piłka ponownie jest po stronie FIA i Federico Lodiego, szefa regulacji finansowych w Formule 1.
CZYTAJ TAKŻE > F1 dogoniła inflację
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)