Obecnie toczy zaciętą walkę o 3 miejsce w mistrzostwach Producentów ze swoim historycznym rywalem McLarenThe Stabilny Ferrari nie traci jednak z oczu priorytetowego celu swojej kampanii na rok 2021, jakim jest jak najlepsze przygotowanie się na spodziewane w przyszłym roku zmiany regulacyjne.
Pomiędzy wprowadzeniem opon 18-calowych a początkami F1 z uproszczoną aerodynamiką i który będzie generował większy docisk poprzez wpływ podłoża, zmiany są znaczące. I od kilku tygodni zajmują niemal wyłącznie wszystkie biura projektowe.
Przed Grand Prix Austrii (2-4 lipca) Charles Leclerc potwierdził, że po sesji w wewnętrznym symulatorze mógł po raz pierwszy rzucić okiem na przyszłe jednomiejscowe samochody.
« To był dopiero początek programu, zważył Monako. Ale uczucie jest zupełnie inne. Czas pokaże, czy wybraliśmy właściwe opcje rozwoju, czy nie. Nikt nie wie, gdzie jesteśmy na tle konkurencji ".
Jeśli Leclerc uzna, że kierowanie zespołem było skomplikowane w czasie, gdy projekt na rok 2022 opiera się wyłącznie na „ liczby i symulacje » w tej chwili Monako podkreśla znaczenie posiadania wysokiej jakości narzędzi w Maranello (Włochy).
« Informacje techniczne od kierowcy są bardzo ważne, naprawdę możemy wnieść swój wkład– powiedział Leclerc. Mamy szczęście, że w Ferrari możemy polegać na doskonałym symulatorze, który pozwala nam odkrywać różne ścieżki rozwoju. Bierzemy pod uwagę także jednomiejscowy bieżących, aby zapobiec powtórzeniu się uchybień zidentyfikowanych w tym roku ".
Czekając, aby wybiec zbyt daleko w przyszłość, Monako spróbuje w ten weekend potwierdzić rozpoczęcie odbudowy, jaką Scuderia poczyniła w zeszłym tygodniu w tempie wyścigowym czerwony Byk Ring, po bardzo skomplikowanej rundzie w okolicy Castellet (Var) 15 dni temu.
Skomentuj ten artykuł! 0