Leclerc ma wysokie oczekiwania co do strategii opon wybranej na wyścig

Charles Leclerc w tę sobotę w kwalifikacjach w Austrii spisał się imponująco, zdobywając swoje drugie pole position w karierze, po tym zdobytym wcześniej w sezonie w Bahrajnie.

opublikowany 29/06/2019 à 17:17

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Leclerc ma wysokie oczekiwania co do strategii opon wybranej na wyścig

Podobnie jak w Bahrajnie, Charles Leclerc (Ferrari) zdominował wszystkich swoich rywali i zdobył pole position na mecie czerwony Byk Pierścień. Monako z kolei ma nadzieję, że tym razem nie doświadczy takiego samego rezultatu, jak podczas zawodów rozgrywanych na Bliskim Wschodzie, gdzie mechanicy go zawiedli, a zwycięstwo bardzo logicznie wyciągnęło przed niego ręce.

Dlatego jutro będziemy musieli stawić opór Lewis Hamilton (Mercedes) I Max Verstappen (Red Bull), jego dwaj najbliżsi prześladowcy w tę sobotę w Spielbergu. « Samochód był niesamowity, przyznaje były kierowca Saubera.

Prowadzenie tego samochodu do granic możliwości to wielka przyjemność. Ale musimy zakończyć to jutro. Zmieniliśmy trochę samochód pomiędzy dwiema próbami w Q3. Wiedziałem, że będzie to kwestia kompromisu w sektorze 1, ale nie było źle, a w sektorze 3 też poprawiłem się, co było dobre. »

Monako wskazuje, że Scuderia Ferrari wydaje się mieć pewne rozwiązania problemów napotykanych przez SF90 w zakresie czystych osiągów. „Głównym problemem w tych ostatnich wyścigach był przód, analizuje Leclerc. Nie mieliśmy wystarczającej ilości przedniego sprzętu.

W ten weekend jest trochę lepiej, próbowaliśmy różnych ustawień i różnych filozofii konfiguracji, i wydaje się, że jest trochę lepiej. Nie oznacza to jednak, że będzie to ogromny skok w porównaniu z innymi rasami. »

Świadomy Leclerc uważa również, że różnica w strategii dotyczącej wyboru opon, w sytuacji gdy Scuderia Ferrari uzyskała czasy Q2 na miękkich oponach w przeciwieństwie do Mercedesa, który wybrał średnie mieszanki, może stanowić poważną przewagę.

„Jeśli chodzi o to, co testowaliśmy w drugim programie treningowym, jesteśmy całkiem zadowoleni z dokonanego wyboru, – kontynuuje kierowca Ferrari. Po symulacjach wyścigu miękkie opony wydają się zachowywać dobrze. Strategia różni się od Red Bulla i Mercedesa, ale dopiero jutro pokażemy, czy mieliśmy rację, czy nie. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz