W końcu nastąpią ulepszenia podczas Grand Prix Węgier dla Haasa

Chociaż ulepszenia VF-22 miały początkowo pojawić się przed Grand Prix Francji, Haas ostatecznie poczeka jeszcze tydzień na Węgrzech, zanim zastosuje je w samochodach Kevina Magnussena i Micka Schumachera. Usterka polega na końcowej kontroli w tunelu aerodynamicznym przed wyprodukowaniem części.

opublikowany 17/06/2022 à 17:03

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

W końcu nastąpią ulepszenia podczas Grand Prix Węgier dla Haasa

Mick Schumacher będzie musiał poczekać trochę dłużej, zanim wprowadzone zostaną ulepszenia w jego VF-22. © Foto Antonin Vincent / DPPI

W Barcelonie, Haas był już jednym z nielicznych zespołów, które nie wprowadziły ulepszeń w swoich dwóch samochodach. Decyzja ta była motywowana przez Günthera Steinera, który wierzył, że przed wprowadzeniem modyfikacji może wydobyć więcej osiągów z VF-22. „ Ze swojej strony postanowiliśmy poczekać trochę dłużej z rozwojem sytuacji, ponieważ uważam, że obecny samochód nadal ma dobre osiągi », wskazał menadżer zespołu Haas w Katalonii. Z tej samej perspektywy włoski przywódca potwierdził w Montrealu, że rozwój wydarzeń nadal nie jest uwzględniony w porządku obrad.  

CZYTAJ TAKŻE > Brak poprawy przed Francją dla Haasa 

Chociaż prognozy przewidywały pojawienie się nowych części na Grand Prix Francji, ostatecznie to na Hungaroring Haas wprowadzi swój pierwszy pakiet ulepszeń w tym roku. To dodatkowe tygodniowe opóźnienie powinno umożliwić podmiotowi amerykańskiemu przeprowadzenie ostatecznej kontroli przed wydaniem zielonego światła. „ Być może będą to Węgry. Cofnęliśmy się o krok, ponieważ chcieliśmy sprawdzić coś innego w tunelu aerodynamicznym, ale teraz jesteśmy w pełni zaangażowani w produkcję na Węgry », zapowiada Günther Steiner. 

Decydując się na poświęcenie czasu na wprowadzenie zmian, firma Haas nie chce znaleźć się w takiej samej sytuacji, jak w zeszłym roku. Zespół Gene'a Haasa miał w przeszłości zły nawyk wprowadzania zmian, które nie działały lub których zespół nie rozumiał. „ To jest cel. Próbujemy to poprawić, ale nie wiem, gdzie to się skończy », wyjaśnia włoski przywódca 

Węgry, a następnie udanie się do 2023 r. dla Haasa

Po odczekaniu co najmniej 13 rund kalendarza na wprowadzenie ulepszeń do VF-22, jednomiejscowy powinien doświadczyć zmiany w wyglądzie. „ Mam nadzieję, że będzie to duży krok naprzód pod względem wydajności. Nie zależy mi specjalnie na wyglądzie, ale zobaczysz różnicę. »  Na katalońskim padoku Günther Steiner zapowiedział już, że dzięki tym modyfikacjom jego zespół osiągnie punkt zwrotny w sezonie. „ Kiedy wprowadzimy ulepszenia, zobaczysz, że jest to praktycznie wszędzie w samochodzie. Będziemy mieli niezłą paczkę. Nie powiedziałbym, że jest to „wszędzie” w samochodzie, to byłaby przesada, ale zmiany będą duże. » 

Po zaznaczeniu w kalendarzu daty Grand Prix Węgier (29-31 lipca) prace nad VF-22 powinny się zakończyć. Strategia Haasa polegałaby zatem na zrobieniu dużego kroku naprzód, a następnie wykorzystaniu tej dynamiki. „ Następnie przejdziemy do przyszłorocznego samochodu. To wszystko, mówi Günther Steiner. Nie będzie dalszych aktualizacji. Po prostu przestajemy produkować części do tego samochodu. Zawsze się rozwijasz i oczywiście, jeśli znajdziesz w tym samochodzie coś, co daje ci dużą przewagę, robisz to. Ale nie pracujemy specjalnie nad dużym pakietem (ulepszeń, przyp. red.) dla tego samochodu. " Czekając na, Mick Schumacher et Kevin Magnussen naprawdę potrzebowałbym małej pomocy po okresie niedoborów. Tak naprawdę żadnego Haasa nie widziano w pierwszej dziesiątce na mecie Grand Prix od czasu Imoli, prawie 10 miesiące temu…

CZYTAJ TAKŻE > Haas płynie w kierunku Kanady po wzburzonych wodach

0 Zobacz komentarze)