Dans najnowszą wersję regulaminu opublikowana w najbliższą środę 13 października Międzynarodowa Federacja Samochodowa ogłosiła, że począwszy od sezonu 2015 sprzedaż jednostek napędowych z sezonu 2016 będzie zakazana, gdyż „Dopuszczone będą wyłącznie Bloki Zasilające zatwierdzone na lata 2016-2020”.
Niniejsze ogłoszenie dotyczy bezpośrednio czerwony Byk et Ferrari. Producent Prancing Horse zaoferował dostawę austriackiej strukturze silników z sezonu 2015 w przyszłym roku, na co Red Bull stanowczo odmówił po fiasku negocjacji z Mercedes. Włoska marka wyjaśniła, że nie może dostarczyć nowego 1.6 l turbo/hybrydy względów logistycznych.
Niemniej jednak FIA wyjaśniła, że regulamin może ulec zmianie pod warunkiem jednomyślnej zgody zespołów.
Na trzy miesiące przed pierwszymi testami sezonu 2016 Red Bull nadal nie ma kontraktu na silnik na przyszły rok. Niektórzy członkowie stajni Miltona Keynesa rozważa nawet przedłużenie umowy z Renault pomimo pogorszenia relacji między obiema strukturami.
Skomentuj ten artykuł! 0