Widownia F1 wciąż rośnie

F1 osiągnęła wzrost oglądalności trzeci rok z rzędu w sezonie 3.

opublikowany 21/01/2020 à 12:35

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Widownia F1 wciąż rośnie

Liberty Media wydaje się usatysfakcjonowane wynikami uzyskanymi za sezon 2019. Mercedes nadal dominuje w mistrzostwach Lewis HamiltonThe F1 już trzeci rok z rzędu udaje się poszczycić rosnącą widownią.

Globalna widownia telewizyjna osiągnęła 1,922 miliarda widzów, najwięcej od 2012 roku (w zeszłym roku doszło do jeszcze jednego Gand Prix). Oznacza to wzrost o 9% rok do roku.

„To szczególnie satysfakcjonujące, że osiągamy takie wyniki w świecie, w którym oferta medialna stale się zwiększa, wita Iana Holmesa, dyrektora ds. praw medialnych. Myślę, że te liczby można wytłumaczyć wieloma czynnikami, zarówno na torze, jak i poza nim. W 2019 r. rywalizacja była ogólnie bardziej konkurencyjna, było więcej historii do opowiedzenia i nowych, ekscytujących kierowców, których należało wspierać. »

„Chcieliśmy także poprawić zasięg telewizji dzięki nowej grafice obsługiwanej przez AWS, różnym kątom kamery… Nasze wysiłki poza torem opłaciły się również wprowadzeniem festiwali dla fanów, rozwojem e-sportu lub sukcesem serii Netflix „Drive to survival” . Docieramy do większej liczby osób na większej liczbie platform”, dodaje Ian Holmes.

Pięć największych rynków to ponownie Brazylia, Niemcy, Włochy, Wielka Brytania i Holandia. Wśród 20 największych rynków Polska odnotowała wyjątkowy wzrost +256% po powrocie Roberta Kubicy (nie powołanego ponownie na stanowisko Williams W tym roku). Grecja ma +75%, Holandia +56%, Włochy +29%, a Niemcy +23%. Główne rynki, na które skupia się Liberty Media, również odnotowały pozytywne wyniki – USA +7% i Chiny +5%.

Nieznacznie natomiast spadła liczba unikalnych widzów (471 mln) o -3,9%.

Najchętniej oglądanym wyścigiem było GP Włoch na Monzy, które zgromadziło 112 milionów widzów, co było pierwszym od GP Meksyku w 2016 r. Trzy wyścigi przekroczyły granicę 100 milionów widzów: Monako, Brazylia i Niemcy. 14 wydarzeń przekroczyło 90-milionową scenę przy średniej widowni wynoszącej 91,5 miliona.

F1 odnotowała również rosnące statystyki na platformach medialnych, przy wzroście o prawie 33% w mediach społecznościowych.

0 Zobacz komentarze)