Kilka nowych funkcji, szczegółowo opisanych dzisiaj na posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych w Paryżu, wejdzie w życie w środę F1 w przyszłości. Pierwsza z nich dotyczy granic toru. „Piloci muszą dołożyć wszelkich starań, aby przez cały czas korzystać z toru i nie opuszczać go celowo bez ważnego powodu. » Kary będą zawsze stosowane w zależności od tego, czy sprawca uzyskał przewagę, czy nie.
Nie zapomniano o hałasie jednomiejscowych pojazdów, który wywołał poruszenie na padoku podczas wprowadzenia turbo/hybrydowych jednostek napędowych V6. W 2016 r. zostanie zainstalowany oddzielny układ wydechowy połączony z przepustnicą, przez który będą musiały krążyć wyłącznie gazy z tej przepustnicy. Pozwala to na zwiększenie hałasu „bez znaczącego wpływu na moc i emisję spalin. »
Rada Światowa wyjaśniła również ograniczenia dotyczące testów aerodynamicznych w tunelu aerodynamicznym i testów CFD oraz określiła, że od 2017 r. zakazane będzie instalowanie kamer pokładowych na nosie samochodów jednomiejscowych. Wreszcie każdy kierowca, którego wynik zakończy się nową procedurą startową, będzie musiał rozpocząć z alei serwisowej, co ma również zastosowanie po zawieszeniu wyścigowym.
Skomentuj ten artykuł! 0