Zespoły nie są gotowe, aby porzucić tunele aerodynamiczne

Chociaż zespoły mogą rozważyć usunięcie tuneli aerodynamicznych w odległej przyszłości, natychmiastowy zakaz spowodowałby wiele problemów. Szczególnie dyskutowana jest kwestia bezpieczeństwa.

opublikowany 25/09/2015 à 17:23

Dupuis

  Skomentuj ten artykuł! 0

Zespoły nie są gotowe, aby porzucić tunele aerodynamiczne

Chociaż zespoły mają znacząco różne opinie na temat ewentualnego zakazu tuneli aerodynamicznych, zgadzają się, że zakaz nie byłby korzystny w najbliższej przyszłości. Projekt A jednomiejscowy komputerowo (CFD), w szczególności testowany przez Marussię z Virgin VR-01 z 2010 r. i MVR-02 z 2011 r., nie wydaje się nie są jeszcze wystarczająco rozwinięte, aby uzyskać zadowalające wyniki bez wsparcia dmuchawy.

„Myślę, że jest to możliwe”, uznał Jonathan Neale, dyrektor sportowy McLarenna padoku Suzuka. „Postęp w kierunku oprogramowania, CFD i instalacji czujników w samochodzie stopniowo przejmuje kontrolę nad tunelem aerodynamicznym. Nie chciałbym podawać wydajności ani skali czasowej na ten temat. Jesteśmy neutralni w tej kwestii. Nie martwię się o bezpieczeństwo, ponieważ uważam, że istnieje wiele innych sposobów sprawdzania poprawności programu. »

Poglądu Jonathana Neale’a na temat bezpieczeństwa nie podziela Paddy Lowe, dyrektor techniczny firmy Mercedes F1. „Myślę, że pewnego dnia przestaniemy korzystać z tuneli aerodynamicznych, ponieważ nowe technologie staną się lepsze, ale podejrzewam, że nie stanie się to przez wiele lat… Muszę się nie zgodzić z Jonathanem w tej kwestii bezpieczeństwa. Widzieliśmy to niektóre samochody stają się niestabilne przy dużych prędkościach w innych dyscyplinach (jak w IndyCar) ”– podkreślił brytyjski inżynier.

Skomentuj ten artykuł! 0

Aby przeczytać także

komentarze

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz