Zespoły z zadowoleniem przyjmują dobry punkt wyjścia na rok 2021

Szefowie zespołów F1 mówią o pozytywnych podstawach w zakresie przepisów technicznych na rok 2021, nawet jeśli zdają sobie sprawę, że jest jeszcze wiele do zrobienia.

opublikowany 02/11/2019 à 13:28

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Zespoły z zadowoleniem przyjmują dobry punkt wyjścia na rok 2021

La F1 przedstawiła podstawy swoich przyszłych przepisów technicznych na rok 2021, ujawniając w szczególności pierwszy rzut oka na wygląd jednomiejscowych samochodów. W komunikacie nie podano szczegółów, w szczególności dotyczących części mechanicznej, potwierdzając jedynie, że turbo/hybrydowy silnik V6 1.6 l zostanie zachowany.

Kierownicy zespołów są zachwyceni sukcesem tych zmian, choć przyznają, że regulamin wymaga jeszcze dopracowania.

« Ferrari będąc częścią Światowej Rady, głosowaliśmy zapotwierdził szef zespołu Ferrari Mattia Binotto. Wierzymy, że to właściwy czas na tę zmianę i wiemy, że system musi być zrównoważony... Nadal jest wiele do zrobienia... Wciąż jesteśmy w punkcie wyjścia i musimy współpracować, aby osiągnąć postęp w tej kwestii przepisów, które należy jeszcze ulepszyć. Musimy pomyśleć o pewnych kwestiach, takich jak jednostka napędowa czy benzyna, zobaczyć, co da się zrobić. Jest to odpowiedzialność zbiorowa. »

Rozporządzenie planuje także ostateczne wprowadzenie w życie kontroli kosztów z limitem 175 milionów dolarów na zespół (czyli około 157 milionów euro) oraz surowe kary za nieprzestrzeganie tej zasady. Tyle że najbogatsze zespoły będą mogły przewidzieć ten limit, podwajając swoje wysiłki, zanim ta zasada zostanie wprowadzona w życie.

„Dla zespołów takich jak my, takich jak Alfa (Romeo) lub Haas, działamy ze znacznie niższymi budżetami niż reszta sieci– przypomniała sobie Claire Williams, dyrektor stajni o tej samej nazwie. Konfiguracja tego obszaru jest bardzo skomplikowana, ale powiedziałbym, że jest to mniejsze zło. Wspólnie z Grupą Strategiczną próbowaliśmy wprowadzić tę kontrolę kosztów wcześniej, aby większe zespoły nie mogły wydać pieniędzy, którymi tak się przejmują w przyszłym roku. To niewątpliwie byłaby zaleta. To naprawdę trudna sytuacja, ale wciąż zmierza w dobrym kierunku dla takich struktur jak nasza, które są całkowicie niezależne. »

Przyszłe samochody F1 będą miały w szczególności mniej elementów aerodynamicznych wraz z powrotem efektu naziemnego, co umożliwi więcej walk na torze.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz