Czy powiązania Ocona z Mercedesem mogą otworzyć mu drzwi do Brackley?

Wciąż objęty umową menedżerską z Mercedesem Esteban Ocon zgodnie z prawem pojawia się na długiej krótkiej liście potencjalnych następców Lewisa Hamiltona w Brackley na rok 2025. Czy naprawdę ma szansę?

opublikowany 10/02/2024 à 15:30

Jeremy’ego Satisa

2 Zobacz komentarze)

Czy powiązania Ocona z Mercedesem mogą otworzyć mu drzwi do Brackley?

Esteban Ocon ubrany od stóp do głów w mercedesa, gdy był rezerwistą w 2019 r. © Frederic Le Floc'h / DPPI

Od czterech lat Esteban Ocon jest oficjalnym kierowcą Alpine, do pełnej dyspozycji stajniEnstone, ale nadal jest zarządzany przez… Mercedes. Dziwne, można powiedzieć! W rzeczywistości tę niespójność można wyjaśnić bardzo prosto. W maju 2015 r. Norman dołączył do zespołu Mercedesa, po tym jak był już blisko końca swojej kariery z powodu braku zasobów.

Wtedy, Toto Wolff Piła „bardzo utalentowany młody człowiek, jedna z gwiazd przyszłości” i nie zawahał się tego powiedzieć. Do tego stopnia, że ​​niemiecki zespół zdecydował się skorzystać z opcji, jaką miał w stosunku do Francuza, zapisując go do akademii, aby nagrodzić go za wspaniały rok w serii GP3 ART Grand Prix (mistrz w 2015 r.). Od tego czasu Normanem zarządza gwiazda. 

Esteban Ocon karmiony przez gwiazdę

Jego pierwsze cztery lata w F1 zostały również oznaczone nadrukiem niemieckiego producenta, ponieważ jeździł on w Manor w 2016 roku napędzany silnikiem Mercedesa, następnie w Force India/Racing Point w latach 2017 i 2018 nadal napędzany jednostką napędową Brixworth, zanim bezpośrednio służył jako kierowca rezerwowy w zespole Brackley w 2019 roku.

W tym czasie Toto Wolff i jego zespoły szeroko rozważali Normana pod kątem potencjalnego jego zastąpienia Valtteri Bottas wzdłuż Lewis Hamilton na lata 2020 i 2021. Po kilku tygodniach negocjacji Finowi udało się ostatecznie utrzymać mandat. Z tyłu Mercedes nadal robił wszystko, co w jego mocy, aby Norman odzyskał miejsce startowe, zgadzając się na ustąpienie mu miejsca Renault (stał się Alpine) od 2020 r., ale zachowując kierownictwo swojej kariery.

Powód jest prosty: Mercedes inwestował w Habs przez kilka lat, więc Brackley nie mógł pozwolić, aby Esteban całkowicie się wymknął i nie uzyskał zwrotu z inwestycji. To oczywiste, że w czasie, gdy Lewis Hamilton postanowił wywołać trzęsienie ziemi, ogłaszając swój wyjazd Ferrari Od 2025 roku zaczęły szaleć spekulacje na temat tożsamości jego następcy. A powiązanie umowne istniejące już między niemieckim producentem a firmą Ocon od razu uczyniło Francuza wiarygodnym kandydatem.

Norman nie odmawia Mercedesowi

W Enstone, jako świetny strateg i komunikator, główna zainteresowana osoba nie omieszkała podtrzymać plotek podczas prezentacji A524. „Zawsze byłem blisko związany z Mercedesem– przypomniał sobie przenikliwie. Nadal jestem młodszym kierowcą Mercedesa. Zawsze tak było, mimo że nie jestem już młodszym kierowcą. Mam z nimi związany kontrakt, w ten czy inny sposób. 

Zapytany o możliwe kontakty, jakie mógł mieć w ostatnich dniach z Toto Wolffem, Esteban mimo wszystko wolał się włączyć. „W tej chwili całkowicie poświęcam się Alpine. To mój priorytet. Jak zawsze muszę dobrze spisać się na torze. Każdy rok jest kluczowy w Formule 1, nie ma znaczenia, czy masz kontrakt, czy nie. Jeśli nie będziesz się dobrze spisał, możesz zostać wyrzucony. Jeśli wykonasz dobrą robotę, zawsze będą dla ciebie dyskusje, plotki i dobre rzeczy. Ponieważ dopóki mówimy o tobie, oznacza to, że to, co robisz na torze, jest dobre”. 

Koniec umowy w 2024 o godz Alpine, Esteban Ocon nie miałby nic przeciwko zmianie scenerii w 2025 roku, po czterech męczących latach spędzonych w Enstone. Czy poza umową menadżerską z Mercedesem jest naprawdę kandydatem do dołączenia do George'a Russella w Brackley? Jeśli chodzi o tożsamość następcy Lewisa Hamiltona, Toto Wolff wyjaśnił, że nie spieszy się, mając świadomość, że ma pewną siłę.

Przyszły kierowca Mercedesa w 2025 roku będzie zależał od tego, czego naprawdę chce zespół. Czy chciałaby powierzyć George’owi Russellowi samotne kierowanie zespołem i zainstalować u jego boku profil w stylu Bottasa? Wręcz przeciwnie, czy będzie chciała przekonać drugiego lidera, np Fernando Alonso ? Główny austriacki zespół nie wykluczył podjęcia bardzo odważnej decyzji. Czy myślał o bezpośrednim podpisaniu kontraktu z młodą samorodkiem gwiazdy Andrei Kimi Antonelli z 2025 roku w przypadku dużego sezonu w Formuła 2 ?

Na rynku wszystko wydaje się niezwykle otwarte i jest bardzo prawdopodobne, że sam Toto nie podjął żadnych decyzji, aby pozostawić otwarte pewne możliwości rynkowe. Na razie Esteban Ocon tak naprawdę nie zaczyna od statusu faworyta, ale kto wie… F1 ma tę uroczą cechę, że prawda jednego dnia nigdy nie jest taka sama jak następnego dnia.

CZYTAJ TAKŻE > Bruno Famin (Alpine): „Konkurencja pozostaje ostateczną sprawiedliwością pokoju”

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

2 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

11 o 02:2024

Na pewno zarządzany przez Mercedesa, ale czy naprawdę ma szansę?

Y

YVES CHAMPOD

10 o 02:2024

A „test” obiecany przez Toto Romainowi Grosjeanowi: gdzie jesteśmy my, gdzie oni są? ! ?

1

Aby napisać komentarz