W obliczu niechęci większości producentów silników, Ferrari na czele Komisja F1 zdecydowany.
Nowe przepisy dotyczące silników, zaplanowane na rok 2013, przesunięto o rok, a jednostki turbo o pojemności 1,6 litra, początkowo planowane w celu zastąpienia obecnych, wolnossących silników V8 o pojemności 2.4 litra, zostały porzucone.
Zamiast tego znaleziono kompromis wokół 6-litrowego turbodoładowanego silnika V1,6.
Aby zachować zgodność z nową polityką środowiskową pożądaną przez FIA, technologia hybrydowa jest kontynuowana w Srec (system odzyskiwania energii kinetycznej).
Ta zmiana przepisów, o której zdecydowała Komisja F1, będzie musiała zostać poddana głosowaniu Rady Światowej FIA w przyszły poniedziałek.
Oczekuje się, że jego przyjęcie będzie jedynie formalnością, a dyrektor handlowy F1, Bernie Ecclestone, który zasiada zarówno w Komisji F1, jak i Radzie Światowej, opowie się za odłożeniem nowych przepisów.
Renault, która początkowo zaciekle broniła wprowadzenia czterocylindrowego turbo, dlatego ostatecznie zmieniła swoje stanowisko.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)