Pamiętajcie, w zeszłym roku o tej samej porze co dzisiaj: Mercedes następnie pozostał przy koncepcji „pontonu zerowego” i twierdził, że znalazł klucz do ich stworzenia jednomiejscowy, napędzany kiełkującym optymizmem po zwycięstwie w Brazylii w 2022 r. Wynik: W14 nie był lepszy od swojego poprzednika, bez zwycięstwa, co było pierwszym dla Srebrnych Strzał od 2011 r.! W środę podczas prezentacji W15 komentarze wydawały się już bardziej wyważone i ostrożne.
„Nauczyliśmy się i rozwinęliśmy przez ostatnie kilka sezonów”
Koniec z mówieniem o zwycięstwie, a tym bardziej o tytule w oficjalnej komunikacji: Mercedes chce przede wszystkim skoncentrować się na postępie swojego samochodu, aby zapewnić kierowcom lepsze prowadzenie, Lewis Hamilton i George'a Russella. Ta para w 100% brytyjska, związana z drużyną trzeci (i ostatni) sezon z rzędu, pokłada duże nadzieje w nowym W15, zachęcona pracą wykonaną za kulisami przez kobiety i mężczyzn z Brackley (Wielka Brytania).
„Przez ostatnie dwa sezony uczyliśmy się i rozwijaliśmy jako zespół– mówi George Russell. Nie była to bułka z masłem, ale naprawdę wierzę, że przygoda, którą przeżyliśmy, na dłuższą metę uczyni nas silniejszymi. Cały zespół pracował bardzo ciężko i mamy nadzieję, że dzięki W15 zrobiliśmy krok naprzód. »
„Lekcje ostatnich dwóch lat pomogły nam znaleźć kierunek– dodaje Lewis Hamilton. To pozwoliło nam znaleźć naszą „gwiazdę polarną”. Wciąż jest to praca w toku, ale z podniesioną głową i otwartym umysłem stawimy czoła wszelkim wyzwaniom, które nas spotkają, i będziemy pracować pilnie. »
Nowa tylna oś rozwiązaniem problemów Mercedesa?
Jednym z głównych obszarów rozwoju W15 była tylna oś: Mercedes całkowicie przerobił tylną oś, aby samochód był mniej nieprzewidywalny, co było jedną z głównych wad W14 w 2023 roku. „Jeśli nie czujesz się komfortowo w samochodzie, nie możesz wycisnąć z niego maksymalnych osiągów. Bardziej stabilny i przewidywalny samochód pozwoli nam wydobyć potencjał nie tylko z samochodu, ale także z nas samych, jako kierowców”., podkreśla Lewis Hamilton.
Nadzieję tę niesie także jego kolega z drużyny, George Russell, który chce większego okna operacyjnego. „W zeszłym roku poczyniliśmy postępy w zakresie niektórych trudniejszych funkcji W14. Jednak nadal mieliśmy wąskie okno operacyjne i gdy tylko z niego wyszliśmy, trudno było prowadzić samochód, wyjaśnia najnowszy zwycięzca Grand Prix dla Mercedesa. Jeśli będziemy mogli w dalszym ciągu poszerzać okno operacyjne samochodu, doda nam to pewności jako kierowcom, a dzięki temu łatwiej będzie osiągać czasy okrążeń. »
W15 będzie także ostatnim mercedesem, którym Lewis Hamilton będzie jeździł w swojej karierze Formuła 1, kto dołączy Ferrari w 2025 roku. Siedmiokrotny mistrz świata ma nadzieję, że będzie w stanie odwdzięczyć się swojemu zespołowi za pracę wykonaną w ostatnich sezonach i odejść w wielkim stylu. „Wiem, do czego zdolny jest ten zespół. Jestem niesamowicie wdzięczny za pracę każdej osoby w tym zespole. Za każdym razem, gdy jesteś w fabryce, możesz zobaczyć motywację i determinację wszystkich. Wszyscy jesteśmy bardzo zmotywowani na nadchodzący rok i damy z siebie wszystko na podróż, która nas czeka. »
CZYTAJ TAKŻE > Oto Mercedes W15, ostatni jednomiejscowy samochód Hamiltona w Srebrnych Strzałach
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)