Kierowcy Mercedesa uważają, że na Monzy mają jeszcze więcej do zaoferowania

Po nowym pokazie siły w najbliższy piątek na przedmieściach Mediolanu kierowcy niemieckiego producenta wierzą, że mogą odblokować jeszcze większą wydajność.

opublikowany 04/09/2020 à 17:36

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Kierowcy Mercedesa uważają, że na Monzy mają jeszcze więcej do zaoferowania

Jeśli rywale z Mercedes nie byli wystarczająco zaskoczeni, czytając czasy pierwszych wolnych treningów Grand Prix Włoch, odprawa z kierowcami w Brackley (Wielka Brytania) raczej nie poprawi ich morale. 

Lewis Hamilton et Valtteri Bottas w piątek na Monzy zajmowali na zmianę czołowe miejsca w rankingach. Rano Fin wyprzedził swojego kolegę z drużyny o 0”245. Najbliższy rywal Mercedesa, Alexander Albon sur czerwony Byk, a następnie wyniósł 8 dziesiątych. 

Hamilton w końcu ustanowił pierwszy punkt odniesienia w weekend na prowadzeniu po południu z czasem 1:20''192, czyli 0''262, przed Bottasem. Pierwszą osobą spoza Mercedesa w rankingu Free Practice 2 był McLaren de Lando Norris, odsunął piekielny duet o 9 dziesiątych. 

Różnice zgodne z trendami obserwowanymi od rozpoczęcia sezonu w Austrii 2 miesiące temu. Bottas był jednak zaskoczony prowadzeniem Black Arrows na Monzy w piątek, a Hamilton bez przekonania przyznał, że sobotnia walka o pole position będzie dotyczyć tylko jego i jego sąsiada z garażu. Stała pozycja w 2020 roku. 
 
« Wydaje mi się, że poczyniliśmy postępy pomiędzy ćwiczeniami swobodnymi 1 i 2, poinformował w piątkowy wieczór sześciokrotny mistrz świata. Dziś rano odczucia za kierownicą nie były nadzwyczajne. Przy naszej konfiguracji małej siły docisku dość mocno się ślizgaliśmy. Po południu dokonaliśmy poprawek, które przyniosły rezultaty.

To wyboisty tor, na którym trzeba znaleźć odpowiednią równowagę. Nadal możemy osiągnąć poziom docelowy. Valtteri jest tu szybki i nie ma wielu zakrętów, więc trudniej jest zbudować przewagę. Zamierzam skupić się na znalezieniu odpowiedniego balansu, aby pojechać szybko na okrążeniu, ponieważ dość trudno jest tu wyprzedzać ". 

Bottas uważa również, że ma jeszcze więcej za pasem, zarówno w samochodzie, jak i za kierownicą.

« Samochód zachowywał się dobrze przez cały dzień, ale nadal jest nad czym pracować.– zwierzył się Fin. W kilku zakrętach odczuwałem brak stabilności. To był główny problem. Różnice w stosunku do reszty stawki są na tym etapie weekendu nieco zaskakujące. Moje okrążenie na EL2 nie było świetne, jeśli chodzi o czystą jazdę, więc po mojej stronie też mogę spisać się lepiej ". 

Oprócz bezczelnej dominacji obaj kierowcy Mercedesa uważają za nieuniknione powtórzenie się scenariusza z zeszłorocznych kwalifikacji, a mianowicie niezwykle powolnego pociągu samochodów na samym końcu Q3, próbującego znaleźć wolny fragment toru lub wpaść w aspiracje konkurenta.

« W zeszłym roku nie udało nam się przejechać ostatniego latającego okrążenia i spodziewam się, że znowu będzie ciekawie– wspomina Hamilton. Słyszałem, że być może będziemy mieli zamiar wprowadzić minimalny czas okrążeń startowych. Może to pomoże. Ale znalezienie wolnego miejsca z czystą ścieżką znów będzie koszmarem ".

Biorąc pod uwagę poziom osiągów W11, odważymy się przewidzieć bez większego ryzyka, że ​​kierowcy Mercedesa mogą przyjąć wygodny margines bezpieczeństwa i pozwolić swoim konkurentom kłócić się o pozycje na torze. I honorowe miejsce „najlepszych z pozostałych”.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)