Kierowcy Mercedesa zadowoleni z decyzji FIA w sprawie zbiórek

Na konferencji prasowej przed Grand Prix Kanady George Russell i Lewis Hamilton byli usatysfakcjonowani faktem, że FIA ​​przygląda się problemowi zbiórek.

opublikowany 17/06/2022 à 19:53

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Kierowcy Mercedesa zadowoleni z decyzji FIA w sprawie zbiórek

George Russell jest „zadowolony”, że FIA ​​przygląda się problemowi zbiórek © Antonin Vincent / DPPI

Spodziewano się ich reakcji. Na piątkowej konferencji prasowej obaj piloci Mercedes zostali szczegółowo przesłuchani w związku z ich reakcją okólnika opublikowanego w czwartek przez FIA w sprawie morświnów. Niemiecki zespół wypowiadał się w tej sprawie najgłośniej, prosząc federację o podjęcie działań w celu rozwiązania problemu odbijania się opony w trosce o bezpieczeństwo kierowców. Wezwanie usłyszane, ponieważ władze przyjrzą się temu zjawisku podczas Grand Prix Kanady.

Obaj kierowcy Mercedesa podzielają tę samą opinię: są zadowoleni z decyzji FIA i uważają, że postąpili słusznie. „Cieszę się, że FIA ​​podjęła działania, ale musimy zobaczyć, czy to coś zmieni” powiedział George Russell. „Nie jestem ekspertem technicznym, więc nie wiem, czy ta dyrektywa poprawi sytuację, ale jako kierowca dobrze jest widzieć, że FIA ​​jest na czele i podejmuje natychmiastowe działania. »

Lewis Hamilton wspomniał w szczególności o zdrowiu pilotów, które jego zdaniem powinno być priorytetem w tej sytuacji. „Dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze. Uważam, że przynajmniej jeden kierowca w każdym zespole mówił o tym problemie. (…) Ale pozytywnie jest widzieć, że FIA ​​pracuje nad rozwiązaniem i ulepszeniem tego problemu, ponieważ mamy ten samochód od co najmniej kilku lat. Nie chodzi o to, żeby po prostu kombinować ze zbiórkami przez kolejne 4 lata, ale o to, żeby je całkowicie wyeliminować. Piloci nie chcą mieć w przyszłości problemów z plecami. »

Utrata wydajności Mercedesa?

Z zawodów w Quebecu FIA przeanalizuje dane dotyczące zużycia podłogi i oscylacji odczuwanych przez kierowców na torze. Zespoły takie jak Mercedes będą musiały się odpowiednio dostosować, ale wydaje się, że nie martwiło to dwóch kierowców niemieckiego zespołu. 

Jeszcze na konferencji prasowej Russell powiedział, że chce poświęcić czas na zapoznanie się ze środkami podjętymi przez FIA w celu oceny ich skuteczności. „Musimy poczekać i zobaczyć, co się stanie. Nawet dla zespołów, które ucierpiały najmniej, jest to zjawisko agresywne i wyboiste. FIA ma dostęp do wszystkich danych dotyczących siły pionowej, których doświadczamy, i wykracza to poza to, co uznalibyśmy za zdrowe. (…) W Mercedesie nikt nie wie, czy przyniesie to osiągi, czy wręcz przeciwnie, będzie miało negatywny wpływ. »

„Nie możemy już tego podnosić” W13

Odnosząc się do kapryśnego Mercedesa W13, Lewis Hamilton przyznał, że jego zespół nie mógł pójść dalej w ulepszaniu jednomiejscowy. „W ostatnich wyścigach poprawiliśmy już samochód, ale nadal mieliśmy pewne odbicia. Morświn jest bardziej powiązany z konstrukcją pod samochodem » wyjaśnił Lewis Hamilton. „Realistycznie rzecz biorąc, nie możemy dalej ulepszać samochodu. Ograniczają nas tylne zawieszenia. W naturalny sposób tracimy wydajność, gdy jedziemy wyżej, ale morświn występuje z powodu zanieczyszczonego powietrza pod samochodem. »

Srebrne Strzały nie wiedzą, czego się spodziewać, jeśli przepisy się zmienią. „Z naszej strony, z punktu widzenia wydajności, jest to niewiadoma” przyznał George Russell. „ Te nowe samochody mają tak wiele różnych aspektów, że samo lekkie podniesienie samochodu niekoniecznie zmniejsza odbicie. Już w przypadku morświna i tailgatingu istnieją dwa różne problemy, także ze względu na sztywność samochodu. Czas pokaże, miejmy nadzieję, że kierowcom będzie łatwiej prowadzić samochód i nie będzie to miało wpływu na osiągi. »

W Kanadzie Mercedes spodziewa się mniej ucierpieć niż w Baku, na bardziej płaskim torze. W Azerbejdżanie Mercedes przesadził z pakietem, co spowodowało wiele odbić w linii prostej.

CZYTAJ TAKŻE > Zrozum wszystko na temat okólnika FIA dotyczącego morświnów

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz