Zabezpieczenia obwodu w Bahrajnie zmodyfikowane po wypadku Grosjean

Aby zwiększyć bezpieczeństwo, w różnych kluczowych miejscach dodano kilka rzędów opon.

opublikowany 03/12/2020 à 11:55

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Zabezpieczenia obwodu w Bahrajnie zmodyfikowane po wypadku Grosjean

FIA szybko podjęła działania po wypadku, którego doznał Romain Grosjean w ubiegłą niedzielę podczas Grand Prix Bahrajnu. 

Francuz niemal cudem uniknął niewiarygodnego zderzenia z barierką trzeciego zakrętu, mierzonego przy 3G i 53 km/h. Pod wpływem zderzenia jego Haas został przecięty na pół i zapalił się, podczas gdy cela przetrwania przedarła się przez barierę bezpieczeństwa. 

Po kilku nieudanych próbach Grosjeanowi udało się uciec przed płomieniami i doznał jedynie skręcenia lewej kostki, poparzeń rąk i siniaków na lewym boku. 

Przed Grand Prix Sakhir w najbliższy weekend (4-6 grudnia) systemy ochrony na torze Bahrain International Circuit zostały zmodyfikowane w następujący sposób:

  • Po prawej stronie toru, pomiędzy zakrętami 2 i 3, zamontowano 4 rzędy opon
  • Ściana opony po prawej stronie w zakręcie 9 została wydłużona, a jej grubość zwiększona do 4 rzędów
  • Krawężnik po prawej stronie pomiędzy zakrętami 8 i 9 zostanie usunięty, aby uniemożliwić wjeżdżanie na niego samochodom

Zmiany te zostały wprowadzone zgodnie z Artykułem 5 warunków wydawania licencji FIA na tory. Wszystkie konfiguracje międzynarodowego toru w Bahrajnie zachowują zatem federalną klasę 1, niezbędny klucz do powitania F1.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz