FIA szybko podjęła działania po wypadku, którego doznał Romain Grosjean w ubiegłą niedzielę podczas Grand Prix Bahrajnu.
Francuz niemal cudem uniknął niewiarygodnego zderzenia z barierką trzeciego zakrętu, mierzonego przy 3G i 53 km/h. Pod wpływem zderzenia jego Haas został przecięty na pół i zapalił się, podczas gdy cela przetrwania przedarła się przez barierę bezpieczeństwa.
Po kilku nieudanych próbach Grosjeanowi udało się uciec przed płomieniami i doznał jedynie skręcenia lewej kostki, poparzeń rąk i siniaków na lewym boku.
Przed Grand Prix Sakhir w najbliższy weekend (4-6 grudnia) systemy ochrony na torze Bahrain International Circuit zostały zmodyfikowane w następujący sposób:
- Po prawej stronie toru, pomiędzy zakrętami 2 i 3, zamontowano 4 rzędy opon
- Ściana opony po prawej stronie w zakręcie 9 została wydłużona, a jej grubość zwiększona do 4 rzędów
- Krawężnik po prawej stronie pomiędzy zakrętami 8 i 9 zostanie usunięty, aby uniemożliwić wjeżdżanie na niego samochodom
Zmiany te zostały wprowadzone zgodnie z Artykułem 5 warunków wydawania licencji FIA na tory. Wszystkie konfiguracje międzynarodowego toru w Bahrajnie zachowują zatem federalną klasę 1, niezbędny klucz do powitania F1.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)