Jaki jest najgorszy wróg Mercedes w ostatnich sezonach? Czy to jest czerwony Byk, czy to jest Ferrari ? A co jeśli to były... zbiórki? Od 2022 roku i wprowadzenia nowych przepisów technicznych niemiecki zespół boryka się z problemem występującym we wszystkich jednomiejscowych pojazdach zaprojektowanych w ostatnich sezonach: Srebrne Strzały są wrażliwe na odbicia, czy to spowodowane przez morświny (pompowanie), czy przez tailgating. A Mercedes W15, mimo zmiany filozofii w swojej konstrukcji, zdaje się nie wymykać się tej zasadzie…
Podczas piątkowych kwalifikacji do GP Arabii Saudyjskiej Lewis Hamilton ponownie poskarżył się na to zjawisko na trasie Corniche w Jeddah. Brytyjczyk w Q8 zajmuje dopiero 3. miejsce, a do polamana jest dość daleko Max Verstappen (i za swoim kolegą z drużyny Georgem Russellem, który zajmował 7. miejsce na starcie), żałował powrotu zbiórek na swoim mercedesie, podobnie jak podczas dwóch ostatnich wizyt na Bliskim Wschodzie.
„Było podobnie jak w latach poprzednich. Jest wiele części tego samochodu, które są lepsze, ale przeszkadza nam odbicie, jakie mamy, ogłosił siedmiokrotnym mistrzem świata brytyjskim mediom Sky Sports. W ciągu nocy wprowadziliśmy pewne zmiany i w [piątek] rano samochód był lepszy. Odzyskiwałem pewność siebie, a kiedy dotarliśmy do kwalifikacji, znów jej nie było. Próbowaliśmy wszystkich ustawień i nie możemy się tego pozbyć. Trudno to wyjaśnić. W Bahrajnie mieliśmy pewne odbicie, ale nie tak intensywne jak tutaj. »
Hamilton zmęczony problemami z odbiciem
Lewis Hamilton już miał trudności ze znalezieniem zaufania do swojego jednomiejscowy W czwartek po pierwszych bezpłatnych treningach, uważając, że brakuje mu pewności siebie, jeśli chodzi o tył. O ile W15 jest samochodem fabrycznie nowym – z komplikacjami, jakie na początku sezonu pociąga za sobą poznanie jego charakterystyki – Brytyjczyk ubolewa nad tym problemem charakterystycznym dla Mercedesa, podczas gdy inne zespoły wydają się już dawno pozbyć tego problemu . „Jeśli samochód podskakuje, równowaga przesuwa się do przodu i do tyłu, a jeśli robisz to przy prędkości 300 km/h, musisz to za każdym razem korygować… Musimy to naprawić. To już trzy lata z rzędu, musimy to naprawić. »
CZYTAJ TAKŻE > Verstappen broni Marko i grozi Red Bullowi: „Bardzo ważne jest, aby pozostał w zespole”
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
YVES CHAMPOD
09 o 03:2024
Zmień swoje Starlette peudo, a wszystko będzie lepsze! ! ! . . . . . . . . FERRARI ma się czym martwić od początku 2025 roku! . . .