To bez wątpienia najbardziej oczekiwana konferencja prasowa 2019 roku Formuła 1. W czwartek 31 października na padoku w Austin (Teksas) Ross Brawn, dyrektor ds. sportów motorowych Liberty Media, Chase Carey, dyrektor generalny Grupy Formuły 2021, prezydent Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) Jean Todt, za pośrednictwem wideokonferencji, a Nikolas Tombazis, szef serii FIA w Federacji, odsłonił regulamin na rok XNUMX, o którym wszyscy tyle mówili od dwóch lat.
Jean Todt potwierdził, że regulamin został zaakceptowany przez wszystkie obecne zespoły. Renderingi 3D pozwalają uzyskać jasny obraz projektu samochodów w 2021 roku:
Przywitaj się z przyszłością F1
Odliczanie do 2021 roku zaczyna się teraz…# F12021 pic.twitter.com/zpBznBzpyx
- Formula 1 (@F1) 31 października 2019 r.
W porównaniu z pierwszą wersją zaprezentowaną w sierpniu 2019 r, zwracamy uwagę na wygląd felg z owiewkami, w duchu nawiązujący do jednomiejscowych samochodów z końca lat 2000. Przednie i tylne błotniki zostały zmodyfikowane, co nadaje jeszcze bardziej agresywny wygląd, patrząc z przodu. Tylne słupki wioseł są ścięte i skierowane w stronę środka kadłuba.
Boczne osłony są bardziej zakrzywione i pozbawione niezliczonych elementów aerodynamicznych dodanych od 2017 r. Wreszcie, na przedniej osi zastosowano dwa stateczniki.
Ten nowy typ F1 powinien na to pozwolić utrata wsparcia o 10% w porównaniu do wersji z 2019 r. Spowoduje to mniejsze zakłócenia w ruchu podążającym za pojazdem. Celem organów zarządzających jest zatem zwiększenie widowiska na torze i zmniejszenie luk poprzez powrót do efektu podłoża.
Tombazis zapowiada zwiększenie masy o 25 kg w 2021 roku, z obecnych 743 kg do 768 kg. Wzrost wynika w szczególności z kół, które będą szersze po przejściu na opony 18-calowe # F1
— AUTOhebdo.fr (@autohebdo) 31 października 2019 r.
Kolejną ważną częścią tego rozporządzenia, ograniczenie budżetu. Ten jest obiecany za 175 milionów dolarów na sezon. Decyzja godna pochwały, ale krytykowany także przez szefów zespołów, takich jak Christian Horner (czerwony Byk).
Budżet ten można jednak zwiększyć do 1 miliona dolarów na wyścig jeśli kalendarz wzrośnie do ponad 21 Grand Prix w sezonie!
Nikolas Tombazis zapewnia, że kolejne regulacje # F12021 nadal pozwalają na pewną swobodę aerodynamiczną. Niektóre zespoły obawiały się, że sport przekształci się w GP1 z identycznymi samochodami. # F1 pic.twitter.com/sBina7NQth
— AUTOhebdo.fr (@autohebdo) 31 października 2019 r.
„Głęboko szanujemy DNA F1, zapewnia Chase Carey. To stowarzyszenie sportowej rywalizacji, utalentowanych i odważnych pilotów, zaangażowanych zespołów i najnowocześniejszych technologii. Celem zawsze było usprawnienie rywalizacji i akcji na torze, a także uczynienie sportu zdrowszym i atrakcyjnym biznesem dla wszystkich.
#RSduch # F12021
*Obrazy mają wyłącznie charakter poglądowy pic.twitter.com/y4LqfD3zdc- Zespół Renault F1 (@RenaultF1Team) 31 października 2019 r.
Te nowe zasady powstały po dwuletnim procesie, podczas którego zbadano kwestie techniczne, sportowe i finansowe w celu opracowania zestawu rozwiązań. »
Części są podzielone na 5 kategorii: wymienione (każdy zespół musi je wyprodukować samodzielnie), standardowe (jeden dostawca wybrany po zaproszeniu do składania ofert), wymagane (określona koncepcja, bezpłatna dostawa), zbywalne (z jednego zespołu do drugiego). inne) i otwarte źródło # F12021
— AUTOhebdo.fr (@autohebdo) 31 października 2019 r.
Dodatkowo Ross Brawn ogłasza skrócony 3-dniowy format weekendowy z zniknięcie czwartkowego dnia medialnego. maksymalna liczba wyścigów wzrasta do 25, co byłoby niespotykane w historii konkursu.
Po stronie fabryki F1 planuje skrócić czas testów w tunelu aerodynamicznym, a także liczbę symulacji CFD (komputerowych). Zastosowane zostaną również ograniczenia dotyczące stanowisk pracy silnika.
Więcej informacji znajdziesz w numerze AUTO 2241tygodniowo, dostępna od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej i od środy w kioskach, analiza przepisów na rok 2021 przeprowadzona przez naszych specjalnych korespondentów w Austin.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)