W końcu ujawniono regulamin F1 2021

W czwartek w Austin liderzy F2021 zaprezentowali różne przepisy, które będą obowiązywać w świecie Grand Prix od sezonu 1. W programie uproszczona aerodynamika dla pozornie zwiększonego spektaklu.

opublikowany 31/10/2019 à 17:22

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

W końcu ujawniono regulamin F1 2021

To bez wątpienia najbardziej oczekiwana konferencja prasowa 2019 roku Formuła 1. W czwartek 31 października na padoku w Austin (Teksas) Ross Brawn, dyrektor ds. sportów motorowych Liberty Media, Chase Carey, dyrektor generalny Grupy Formuły 2021, prezydent Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) Jean Todt, za pośrednictwem wideokonferencji, a Nikolas Tombazis, szef serii FIA w Federacji, odsłonił regulamin na rok XNUMX, o którym wszyscy tyle mówili od dwóch lat. 

 

 

Jean Todt potwierdził, że regulamin został zaakceptowany przez wszystkie obecne zespoły. Renderingi 3D pozwalają uzyskać jasny obraz projektu samochodów w 2021 roku:

 

W porównaniu z pierwszą wersją zaprezentowaną w sierpniu 2019 r, zwracamy uwagę na wygląd felg z owiewkami, w duchu nawiązujący do jednomiejscowych samochodów z końca lat 2000. Przednie i tylne błotniki zostały zmodyfikowane, co nadaje jeszcze bardziej agresywny wygląd, patrząc z przodu. Tylne słupki wioseł są ścięte i skierowane w stronę środka kadłuba. 

 

 

Boczne osłony są bardziej zakrzywione i pozbawione niezliczonych elementów aerodynamicznych dodanych od 2017 r. Wreszcie, na przedniej osi zastosowano dwa stateczniki.

 

 

 

 

Ten nowy typ F1 powinien na to pozwolić utrata wsparcia o 10% w porównaniu do wersji z 2019 r. Spowoduje to mniejsze zakłócenia w ruchu podążającym za pojazdem. Celem organów zarządzających jest zatem zwiększenie widowiska na torze i zmniejszenie luk poprzez powrót do efektu podłoża.

 

Kolejną ważną częścią tego rozporządzenia, ograniczenie budżetu. Ten jest obiecany za 175 milionów dolarów na sezon. Decyzja godna pochwały, ale krytykowany także przez szefów zespołów, takich jak Christian Horner (czerwony Byk). 

Budżet ten można jednak zwiększyć do 1 miliona dolarów na wyścig jeśli kalendarz wzrośnie do ponad 21 Grand Prix w sezonie!

 

„Głęboko szanujemy DNA F1, zapewnia Chase Carey. To stowarzyszenie sportowej rywalizacji, utalentowanych i odważnych pilotów, zaangażowanych zespołów i najnowocześniejszych technologii. Celem zawsze było usprawnienie rywalizacji i akcji na torze, a także uczynienie sportu zdrowszym i atrakcyjnym biznesem dla wszystkich. 

 

Te nowe zasady powstały po dwuletnim procesie, podczas którego zbadano kwestie techniczne, sportowe i finansowe w celu opracowania zestawu rozwiązań. »

 

Dodatkowo Ross Brawn ogłasza skrócony 3-dniowy format weekendowy z zniknięcie czwartkowego dnia medialnego. maksymalna liczba wyścigów wzrasta do 25, co byłoby niespotykane w historii konkursu.

Po stronie fabryki F1 planuje skrócić czas testów w tunelu aerodynamicznym, a także liczbę symulacji CFD (komputerowych). Zastosowane zostaną również ograniczenia dotyczące stanowisk pracy silnika.

Więcej informacji znajdziesz w numerze AUTO 2241tygodniowo, dostępna od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej i od środy w kioskach, analiza przepisów na rok 2021 przeprowadzona przez naszych specjalnych korespondentów w Austin.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz